کارت گرافیکی GTX 1080 انویدیا با معماری پاسکال رمز عبور ۶ رقمی را ۹۰ ساعته پیدا می‌کند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا از کارت گرافیکی GTX 1080 رونمایی کرده که با بهره‌گیری از معماری جدید پاسکال، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، البته تنها شامل اجرای بازی‌ها نمی‌شود، چراکه براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از قدرت پردازشی این کارت گرافیکی می‌توان پسورد‌ها را نیز پیدا کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده کارت گرافیکی GTX 1080 انویدیا که از معماری پاسکال بهره می‌برد، قادر است تا علاوه بر اجرای بی‌نقص بازی‌ها، رمزهای عبور را نیز به مدد قدرت پردازشی بالای خود پیدا کند. این کارت گرافیکی با بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی برای انجام پردازش‌های موازی بسیار بهتر از پردازنده‌های معمولی طراحی شده است. پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا که مبتنی بر معماری پاسکال است می‌تواند بسیاری از پردازنده‌های اینتل و AMD را مغلوب کند، چراکه این پردازنده‌ها از مدل دیگری برای پردازش اطلاعات در مقایسه با یک پردازنده‌ی استاندارد بهره می‌برند. در واقع نحوه‌ی پردازش اطلاعات در یک پردازنده‌ی گرافیکی و پردازنده‌ی معمولی متفاوت است.

پردازنده‌های گرافیکی به نوعی طراحی می‌شوند تا در برابر مدیریت داده‌های مورد نیاز برای انجام پردازش‌های گرافیکی عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، همین موضوع را باید عامل اصلی قدرت بالای پردازنده‌های گرافیکی در اجرای پردازش‌های موازی خواند.

پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1080 قادر است تا در ثانیه بیش از ۷٫۱۰۰ گذرواژه را حدس بزند که این قابلیت به مدد معماری جدید پاسکال است. این در حالی است که نسل پیشین کارت گرافیکی انویدیا با نام GTX 980 تنها قادر به تولید تنها ۳٫۸۰۰ رمز عبور در هر ثانیه بود، حال آنکه یک پردازنده‌ی معمولی قادر است در هر ثانیه ۳۰ رمز عبور را پیش بینی کند.

پردازنده‌ی گرافیکی جدید انویدیا قادر است یک گذرواژه‌ی ۶ کاراکتری را در کمتر از ۸۳ ساعت حدس بزند. GTX 1080 این توانایی را دارد که در این حوزه پردازنده‌های معمولی را با فاصله پشت سر بگذارد، چراکه یک پردازنده‌ی معمولی به زمانی دو ساله برای یافتن پسورد نیاز دارد.

حتی یک پردازنده‌ی رده پایین انویدیا نیز قادر است تا رمز عبور مورد نظر را در زمانی ۲۰ تا ۴۰ برابر کمتر از پردازنده‌ی معمولی پیدا کند. به مدد معماری پاسکال، GTX 1080 در زمانی ۲۵۰ برابر کمتر پیدا می‌شود.

نظر شما در مورد این پردازنده گرافیکی قدرتمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات