نگاهی به آخرین آمارهای ارائه شده از سوی سونی: فروش 6 میلیون PS4 و 13.7 میلیون عنوان بازی و نرم‌افزار برای آن

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرد که کنسول جدید PlayStation 4 این شرکت از زمان عرضه به بازار در طول مدت 4 ماه توانسته به فروش 6 میلیون دستگاه در سراسر دنیا دست یابد. این آمار حکایت از موفقیتی قابل‌توجه در حیطه کنسول‌های بازی دارد که نمایانگر استراتژی قوی ژاپنی‌ها برای رقابت با کنسول ایکس‌باکس وان مایکروسافت است.
تبلیغات

 سونی همچنین اعلام کرده است که تا تاریخ 2 مارس (11 اسفند)، موفق به فروش 13.7 میلیون عنوان نرم‌افزار و بازی شده که نسبت 2.2 عنوان در ازای هر کنسول بازی را بدست می‌دهد. دیگر آمار ارائه شده توسط سونی در بر دارنده اطلاعاتی نظیر 100 میلیون اشتراک‌گذاری ازطریق کلید Share موجود روی کنترلر و بیش از 56 میلیون تماشاگر جلسات بازی در این کنسول است. کمپانی ژاپنی همچنین اعلام کرده است که سرویس PlayStation Plus شاهد رشد چشمگیر تعداد اعضا بوده و اکنون بیش از نیمی از دارندگان پلی استیشن 4 با عضویت در این سرویس از ویژگی‌هایی نظیر ذخیره بازی در فضای ابری و تخفیف در خرید لایسنس بازی‌ها بهره می‌برند. اپلیکیشن پلی استیشن نیز تا تاریخ 2 مارس بیش از 3.6 میلیون بار نصب شده است.

سونی مدعی است که این شرکت موفق شده در مدت زمان کوتاه عرضه PS4 در بازار ژاپن یعنی از 22 فوریه تاکنون حدود 370 هزار واحد از کنسول نسل جدید خود را به فروش برساند. اندرو هاوس مدیرعامل بخش سرگرمی کمپانی سونی می‌گوید:

من بسیار خشنودم که کنسول پلی استیشن 4 چنین آغاز فروش خیره‌کننده‌ای را در کشور ژاپن داشته است. بازخوردهایی که ما در خصوص قابلیت‌های اجتماعی یکپارچه سیستم PS4 دریافت کرده‌ایم فوق‌العاده بوده است و من بسیار هیجان زده هستم که گیمرها از این ویژگی‌های منحصر بفرد برای برقراری ارتباط، اشتراک‌گذاری، بازی و تماس با سایر کاربران در سراسر دنیا استفاده می‌کنند. بخش سرگرمی‌های کمپانی سونی به گسترش دنیای پلی استیشن ازطریق ارائه عنوان‌های پیشرو و دراختیار گذاشتن سرویس‌های خلاقانه که تنها ازطریق پلی استیشن 4 محقق خواهند شد ادامه خواهد داد.

سونی اعلام می‌کند که اکنون 30 عنوان بازی از سوی استودیوهای خود سونی در سراسر دنیا برای کنسول نسل جدید این شرکت تولید شده و عناوین بسیار دیگری نیز از سوی توسعه‌دهندگان این شرکت و نیز سایر همکاران سونی راهی این کنسول خواهند شد. عناوین پرفروش این کنسول تاکنون شامل Killzone: Shadow Fall که موفق به فروش 2.1 میلیون واحد شده و سایر عناوین شامل Knack، بازی Call of Duty: Ghosts از سوی اکتیویژن، FIFA 14 و Battlefield 4 از سوی الکترونیک آرتز، و Assassin’s Creed IV: Black Flag از یوبی‌سافت می‌شود.

عناوینی که به‌زودی وارد این پلتفرم خواهند شد شامل Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ، Kingdom Hearts III ، Destiny ، Watch Dogs ، The Witness ،Driveclub ،InFamous Second Son و The Order: 1886 می‌شود.

درحال‌حاضر کنسول پلی استیشن 4 به‌طور هم‌زمان در 57 کشور جهان به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات