بر اساس پیش‌بینی‌ها PlayStation 4 طی سال 2014 پیروز میدان کنسول‌های بازی خواهد بود

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی گسترده، قدرتمند و ارائه چندین آپدیت، ایکس‌باکس وان را در سال 2014 بر کنسول هم‌رده‌ی خود یعنی پلی استیشن 4 سونی غالب نخواهد کرد. در صورتی که اطلاعات بدست آمده از تحلیل‌های مؤسسه Wedbush Securities صحت داشته باشد، PlayStation 4 در طی سال جاری با فروش 12 میلیون دستگاه، حدود سه میلیون از فروش 9 میلیونی Xbox One فراتر خواهد بود که بیش از هرچیز متاثر از تفاوت قیمت 100 دلاری این کنسول‌ها است.
تبلیغات

 Wedbush در گزارش تخمینی خود می‌گوید:

عدم وجود تفاوت خاص میان ایکس ‌باکس وان و پلی استیشن 4 به این معنی خواهد بود که مشتریان، تصمیم خرید خود را اساسا براساس وفاداری به برند یا قیمت خواهند گرفت. در این حالت اشخاص در صورت اولویت وفاداری به برند به سراغ ایکس ‌باکس وان خواهند رفت و در صورتی که وفاداری خاصی به مایکروسافت نداشته و قیمت در اولویت آن‌ها قرار داشته باشد کنسول سونی را ترجیح خواهند داد. انتخاب PS4 توسط ما بعنوان پیروز میدان نسل بعدی کنسول‌ها، اغلب براساس معیار قیمت انجام شده است. ما معتقدیم که پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلاری خود در مقابل ایکس‌باکس وان 499 دلاری، ارزش بسیار متقاعد کننده‌تری را به کاربران پیشنهاد می‌کند.

بااین‌حال هر یک از این کنسول‌ها که پیروز این بازی باشد، در حقیقت تنها یک بازنده‌ی واقعی در این بازار وجود دارد که  جز نینتندو نخواهد بود. پس از طی یک سال دیگر با فروش ناامید کننده، Wedbush پیشبینی می‌کند که کنسول Wii U با فروش تنها 3 میلیون دستگاه طی سال 2014 با فاصله‌ی فاحشی رده سوم را به خود اختصاص خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات