فروش ناامید کننده‌ی کنسول Wii U نینتندو در سال 2013

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس شواهد بدست آمده از آخرین آمارهای فروش، نینتندو به منظور وارد کردن کنسول Wii U خود به خانه‌ها سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. از سال گذشته تا کنون، غول بازی‌های رایانه‌ای تنها توانسته است فروش کنسول Wii U خود را در مجموع، به نزدیکی دو برابر برساند؛ که از 3.06 میلیون در آخر دسامبر سال پیش، به رقم 5.86 میلیون دستگاه تا کنون رسیده است.
تبلیغات

 بنابراین در طی سال 2013 تنها 2.8 میلیون کنسول ویی یو در کنار 17.68 عنوان نرم‌افزاری توسط نینتندو فروخته شده است که در مقایسه با آمار فروش 3 میلیون ایکس‌ باکس وان و 4.2 میلیون PS4 آن هم تنها با گذشت چند ماه از ارائه‌ی آن‌ها، بسیار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. همچنین رقم مذکور به هیچ وجه نزدیک به فروش صد میلیونی بدست آمده توسط کنسول Wii اصلی نیست که در همان نسل خود به سادگی کنسول‌های گران‌قیمت مایکروسافت و سونی را شکست داد.

از جهتی در بخش امیدوارکننده‌ی آمارها، نینتندو توانسته است طی سال 2013، تعداد 12.9 میلیون 3DS را به فروش برساند که در مجموع رقم 42.74 میلیون عددی را در کنار فروش 152.29 میلیون عنوان نرم‌افزاری از زمان معرفی در فوریه 2011 به دست می‌دهد. باعث تاسف است که درآمد شبکه‌ی این شرکت نیز به میزان 29.9 درصد افت داشته و به 10.2 میلیارد ین معادل 98.7 میلیون دلار رسیده است.

نینتندو اخیرا مخارج بخش تحقیق و توسعه‌ی خود را افزایش داده است که ما را به بازگشت این شرکت در سال جاری امیدوار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات