مایکروسافت هنوز ویژگی استریم گیم‌پلی را برای ایکس‌باکس وان ارائه نداده است

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های ایکس‌باکس‌وان را تا حال ارائه نداده است و آن امکان استریم آنلاین نحوه‌ی بازی یا به اصطلاح، گیم‌پلی بازی شما بصورت زنده از طریق اینترنت، برای مشاهده‌ی دیگران است.
تبلیغات

اما این همه‌ی ماجرا نیست؛ Twitch.tv، کمپانی مجری این ویژگی نیز هنوز نظری در مورد زمان ارائه‌این سیستم ندارد. براساس یک توییت که توسط این کمپانی منتشر شده است، مایکروسافت هنوز تاریخی را برای ارائه‌ی این امکان مشخص نکرده است. مطمئنا زمان ارائه‌ی این ویژگی چند ماه پس از اعلام توسط مایکروسافت خواهد بود.

Xbox One Direct Broadcasting: There is no ETA at this time from Microsoft. Expect a few more months. If we know sooner, we'll update.— Twitch Support (@TwitchTVSupport) January 8, 2014

اما دلیل این تأخیر چیست؟ نمی‌توان پاسخ قاطعی به این سئوال داد؛ اما شاید مایکروسافت نگران سوء استفاده از این امکان و نحوه‌ی مقابله با این نوع مسائل است. سونی پلی ‌استیشن 4 را با این امکان و با همکاری Twitch.tv عرضه کرده است؛ اما در برخی موارد و برای برخی بازی‌ها، سونی نیز با مشکلاتی مواجه شد که در Playroom ایجاد شده بود. از‌این‌رو سونی تصمیم گرفت تا امکان استفاده از Twitch.tv‌ را برای برخی از بازی‌ها غیرفعال کند. شاید مایکروسافت امکان محدودکردن این موارد را نداشته و به‌علت پیچیده بودن این موضوع قادر به انجام آن نیست.

این به معنای عرضه‌ی پلی ‌استیشن 4 با تمامی امکانات نیست و کنسول چشم بادامی‌ها نیز همراه با نواقصی به بازار عرضه شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به عدم ادامه‌ی بازی از حالت Standby‌ اشاره کرد. همچنین امکان استفاده و انجام بازی‌ها از طریق PlayStation Now نیز تا تابستان سال آتی در دسترس نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات