تکنولوژی EyeX، قابلیت ردیابی چشم را به بازی‌های ویدیویی می‌آورد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که کنسول‌های نسل هشتم، دیگر در خانه گیمرها، تنها نیستد و دنیای بازی‌های ویدیویی قرار است با تکنولوژی‌های تازه دیگری نیز در سال 2014 سر و کار داشته باشد. از جمله این تکنولوژی‌ها، قابلیت ردیابی چشمان توسط محصول مشترک SteelSeries و Tobii است که هنوز به طور رسمی از آن رونمایی نشده، ولی اطلاعات قابل توجهی از آن منتشر شده که در ادامه آن را با هم بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

 کینکت مایکروسافت، یکی از مهمترین تغییراتی بود که با نوآوری‌های خود آغازگر مرحله‌ تازه‌ای در دنیای بازی‌های ویدیویی شد. اما این تمام ماجرا نیست. هنوز هم جای خالی تکنولوژی‌هایی که بتواند به خوبی به قابلیت‌های کینکت بیفزایند، احساس می‌شود. از جمله این تکنولوژی‌های قابلیتی است که شرکت SteelSeries با ردیابی چشم به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد خواهد ساخت.

شرکت سوئدی Tobii که با SteelSeries در تولید این محصول همکاری خواهد داشت، احتمالا (در صورتی که تشابه اسمی در میان نباشد) همان شرکتی است که شایعه شده بود با سامسونگ برای ایجاد قابلیت تعقیب چشم در Galaxy S4 همکاری نموده بود. هر چند شایعات گذشته هیچ یک رنگ و بوی واقعیت را به خود نگرفت، اما این بار اخبار به صورت جدی‌تری برای ورود قابلیت تعقیب چشم به بازار بزرگ بازی‌های ویدیویی خبر می‌دهد. 

تکنولوژی Tobbi یک دیوایس است که با  کمک دوربین  جای گرفته در درونش، حرکت چشم‌های شما را در سه بعد دنبال می‌کند و بنابراین متوجه می‌شود که شما در حال نگاه کردن به کدام سمت و سو هستید. این کیت که EyeX نام گرفته است در نمایشگاه CES امسال و با قیمت تخفیف خورده 95 دلار به جای 195 دلار پرده‌برداری خواهد شد. 

اما این تکنولوژی چه قابلیت‌هایی به همراه دارد؟ تصور شلیک کردن در بازی‌های شوتر یا پاس دادن در بازی فوتبال با کمک چشم می‌تواند مثال خوبی برای درک قابلیت‌های این تکنولوژی در بازی‌های ویدیویی باشد. همچنین در بخش‌های دیگر، حتی در خواندن کتاب و وبگردی نیز تنها نگاه کردن به صفحات کافی است تا شما به راحتی به صفحات دیگر منتقل شوید.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات