Valve نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل SteamOS را منتشر کرد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که کمپانی Valve قبلا نیز قول داده بود، اولین نسخه‌ از سیستم‌عامل SteamOS را برای استفاده عموم و  300 دستگاه از کنسول‌های خود که هم‌اکنون در حال تست می‌باشند، منتشر کرده است.
تبلیغات

این سیستم‌عامل که براساس توزیع Debain 7.1 لینوکس توسعه داده شده، پلتفرمی است که برای انجام بازی‌های مخصوص پی‌سی در کنسول توسعه داده شده است. در صورتی که کاربردهای سیستم‌عامل‌های معمول مورد استفاده در پی‌سی‌ها را در نظر نگیریم، این پلتفرم‌ها آن چنان برای انجام بازی‌ها مناسب نیستند، یعنی به‌دلیل محدودیت جابجایی برای پی‌سی‌ها نمی‌توان بازی‌ها را در هر مکانی انجام داد. اما با استفاده از این سیستم‌عامل می‌توان بازی‌های آن را در هر نقطه‌ی منزل روی تلویزیون انجام داد.

هم‌اکنون نسخه‌ی بتای این کنسول و سیستم‌عامل ارائه شده است، از‌این‌رو Valve برای اشخاصی که سابقه‌ی کار با لینوکس را ندارند، پیشنهاد می‌دهد تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی بهنیه‌شده‌ی این سیستم‌عامل که هم‌زمان با نسخه‌ی اصلی کنسول به بازار عرضه خواهند شد، صبر کنند. در صورتی که می‌خواهید تجربه‌ی انجام بازی‌ها در سیستم‌عامل متن‌باز مخصوص انجام بازی‌ها را کسب کنید و عملکرد آن‌ را با ایکس‌باکس‌وان و پلی‌استیشن در کفه‌ی ترازو قرار دهید، می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. همچنین اطلاعات خوبی در باره‌ی نحوه‌ی نصب و نیازمندی‌های سخت‌افزاری در اینجا موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات