پلی‌استیشن 4 لقب پرفروش‌ترین کنسول بازی در ماه نوامبر را از آن خود کرد

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، پلی‌استیشن 4 موفق به فروش بیشتری نسبت به کنسول مایکروسافت در بازار آمریکای شمالی در ماه نوامبر شده است. قبلا نیز اخباری در مورد فروش 2.1 میلیون دستگاهی پلی‌استیشن 4 منتشر شد، در حالی که ایکس‌باکس مایکروسافت در مدت مشابه مایکروسافت موفق به فروش رقمی در حدود 2 میلیون دستگاه ایکس‌باکس شده است.
تبلیغات

جک‌ترتون، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در آمریکای شمالی در این مورد چنین می‌گوید:

درخواست بازار برای پلی ‌استیشن 4 بسیار بالا است در حالی که شاید موجودی انبارها و خطوط تولید ما را با مشکل مواجه کند، اما تمامی مجموعه‌ی تولید کننده‌ی پلی‌ استیشن 4 در حال تلاش برای تولید کنسول‌های مورد نیاز برای فروش در تعطیلات سال نوی میلادی است.

در نقطه‌ی مقابل، ایکس ‌باکس ‌وان لقب سریع‌ترین فروش را در ماه نوامبر از آن خود کرده است. چراکه این کنسول از تاریخ 22 نوامبر یعنی یک آذر تا 9 آذر ماه روزانه در حدود 101,000 دستگاه به‌فروش رفته است. در حالی که پلی‌استیشن 4 از 22 آبان‌ماه به بازار عرضه شده بود و ایکس ‌باکس وان یک هفته دیرتر، از 1 آذرماه به بازار عرضه شد، ولی با درخواست بالا در بازار مواجه شد که در نتیجه موجب برابری نسبی فروش آن با پلی‌استیشن 4 سونی شد. در مورد میانگین فروش هفتگی نیز بازهم ایکس‌باکس‌وان بالاتر از پلی‌استیشن 4 سونی ایستاده است. لازم به ذکر است که ایکس‌باکس‌وان لقب موفق‌ترین کنسول تولید شده توسط مایکروسافت را نیز کسب کرده است.

نهایتا، نوبت به بررسی آمار فروش سومین رقیب در بازار‌های کنسول‌های بازی رسیده است.  کمپانی نینتندو نیز با افزایش فروش مواجه شده است که منجر به افزایش فروش به میزان 340 درصد شده است. هرچند این کمپانی ژاپنی آماری را از فروش خود عرضه نکرده است، اما براساس اطلاعاتی که از فروم NeoGaf کسب شده است، نینتندو در حدود 220,000 کنسول 3DS در ماه اخیر میلادی به فروش رسانده است. هرچند این رقم در مقابل فروش تازه واردان بازار چندان زیاد نیست، اما خبر خوبی برای نینتندو محسوب می‌شود. کنسول‌های 3DS، 3DS XL و 2DS در مجموع به تعداد 770,000 دستگاه در ماه نوامبر به فروش رفته‌اند.

جک‌ترتون در این مورد می‌گوید:

میزان فروش پلی‌استیشن 4 از زمان عرضه‌ در آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان آمارهای خیره‌کننده‌ای را از خود برجای گذاشته است که نشان از درخواست بالای بازار برای این کنسول دارد. آمارهای ثبت شده، عرضه‌ی پلی‌استیشن را تبدیل به بزرگترین فروش کنسول در تاریخ کرده است. پلی‌استیشن 4 در 24 ساعت اولیه عرضه، فروش یک میلیون دستگاهی را تجربه کرد. از طرف دیگر، براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، پلی‌استیشن لقب پرفروش‌ترین کنسول بازی را در حوزه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار در ماه نوامبر کسب کرده است. هرچند درخواست بازار برای پلی‌استیشن 4 بسیار بالا است، اما تمامی تلاش ما برای تغذیه بازار و رفع نیاز‌ها در تعطیلات آتی سال میلادی متمرکز شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات