پلی‌استیشن 4: سریع‌ترین آمار فروش کنسول در تاریخ بریتانیا!

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
بنا به آمارهای رسمی، پلی‌استیشن 4 سونی عنوان سریع‌ترین فروش کنسول بازی را در تاریخ بریتانیا از آن خود کرده است. رکورد پیشین مربوط به PSP در سال ۲۰۰۵ بوده است.
تبلیغات

پلی ‌استیشن 4 با استقبال بی‌سابقه‌ای در بریتانیا رو‌به‌رو شده است. آمارها نشان می‌دهند که سرعت فروش کنسول جدید سونی به شکل شگفت‌آوری بالا بوده است. رکورد پیشین از آن پلی‌استیشن پورتابل سونی در سال ۲۰۰۵ بوده که در آن زمان در دو روز ابتدایی 185 هزار واحد فروش داشته است. PS4 توانسته با فروش 250 هزار واحد در دو روز اول رقبایی چون Xbox One با 150 هزار واحد فروش و PS3 را پشت سر بگذارد.

همچنین بنا به آمار منتشر شده از سوی Chart-Track، بازی Call of Duty: Ghosts به رتبه اول نمودار فروش بازی‌ها بازگشته و FIFA 14 با وجود فروش بسیار خوبی که روی پلی ‌استیشن 4 داشته به رتبه دوم سقوط کرده است.

بازی Battlefield 4 نیز در رتبه سوم جای گرفته است. در بین بازی‌های اختصاصی PS4 نیز killzone Shadow Fall بیشترین میزان فروش را داشته و در چارت کلی در رتبه چهارم قرار دارد.

Assassin's Creed 4 با یک پله سقوط در رتبه پنجم چارت قرار گرفته است. Lego Marvel Super Heroes در جایگاه ششم پرفروش‌ترین بازی‌ها باقی مانده و GTA 5 به رتبه هفتم صعود کرده است. ارائه نسخه PS4 بازی Nedd for Speed: Rivals باعث شده تا این بازی به رتبه هشتم چارت پرفروش‌ها برسد و Just Dance 2014 نیز نهمین بازی پرفروش است. در رتبه دهم نیز بازی هیجان‌انگیز Batman: Arkham Oranges جای گرفته است.

دیگر بازی اختصاصی PS4 یعنی Knack توانسته فروشی بیشتر از بازی اختصاصی Wii U، یعنی Super Mario 3D World داشته و به رتبه سیزدهمین بازی پرفروش برسد. بله Knacks سوپرماریو را پشت سر گذاشته است!

کنسول جدید سونی وارد هر بازاری که شده موفقیت‌های شگفت‌آوری را نصیب کمپانی ژاپنی کرده است و این به‌معنای یک زنگ خطر جدی برای رقبایی چون Xbox One مایکروسافت و Wii U نینتندو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات