واکنش ایکس‌باکس وان به دستورات صوتی در آگهی‌های تلویزیونی در حال پخش از این کنسول !

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال انجام تبلیغات گسترده‌ای برای قابلیت کنترل ایکس‌باکس توسط دستورها صوتی است که اجازه‌ی تعامل با کنسول را ازطریق این نوع دستورها به کاربر می‌دهد. اما کاربران با موارد جالبی از این ویژگی مواجه شده‌اند. برای مثال در زمان پخش آگهی مربوط یه ایکس‌باکس وان و اشاره به‌ ویژگی دستورها صوتی که در آن اصطلاح "Xbox On تکرار می‌شود، کنسول برخی از کاربران در منزل روشن می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این پیشامد جالب داشته باشیم.
تبلیغات

با استفاده از دستورها صوتی، می‌توان کارهای فراوانی را انجام داد که از جمله‌ی آن می‌توان به ضبط قسمتی از بازی و ذخیره‌ی آن در سرویس‌های ذخیره‌ی ابری اشاره کرد که با دستور "Xbox, record that" ممکن است. یکی دیگر از دستورها کاربردی، قابلیت روشن کردن کنسول ازطریق گفتن دستور "Xbox On" است.

همان‌طور که در ویدئوی فوق مشاهده می‌کنید، با پخش اصطلاح "Xbox On" کنسول روشن می‌شود. همچنین در این آگهی تلویزیونی قسمتی نیز وجود دارد که دستور صوتی دیگری نیز صادر می‌شود که این بار نیز ایکس ‌باکس به این دستور صوتی عکس‌العمل نشان می‌دهد. کارشناسان در Neowin‌ تلاش کرده‌اند که با همان آگهی بازرگانی، این مورد را در کنسول‌های دیگری نیز امتحان کنند، ولی در سایر موارد، پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اند، یعنی کنسول به دستورها ذکر شده در آگهی پاسخی نداده است. اما با استفاده از یک آگهی تلویزیونی دیگر که ویدئوی آن در زیر قابل مشاهده است، نتایج جالبی به‌دست آمده و کنسول به دستورها صوتی موجود در ویدئو واکنش نشان داده است.

همچنین برخی دیگر از کاربران نیز ازطریق اکانت‌های خود در توییتر مشکل مشابهی را گزارش داده‌اند که طی آن ایکس ‌باکس وان آن‌ها نیز در اثر پیام‌های صوتی صادر شده در آگهی تلویزیونی فعال شده است. اما نکته‌ی جالبی که باعث سردرگمی برخی کاربران نیز شده، روشن شدن خود به خودی کنسول‌ها است که در اثر پخش آگهی یا مورد دیگری نبوده است.

My xbox turned on when the commercial came on...— Anthony Marinelli (@Its_Marinelli) November 25, 2013

باتوجه‌به نتایج متناقضی که در این مورد به‌ دست آمده، بهتر است مایکروسافت با استفاده از نوع دیگری از صداها در تبلیغات خود، منجر به روشن شدن ناخودآگاه کنسول‌های کاربران در هنگام پخش این آگهی‌ها نشود.

یکی از جالب‌ترین نکات برای استفاده از این ویژگی را می‌توان استفاده‌ی تجاری از آن عنوان کرد. به‌طوری‌که می‌توان در تبلیغات بازرگانی با دستورها صوتی، ایکس‌باکس کاربران را روشن کرده و سپس با صدور دستور جست‌وجودر بینگ، کاربران را به سمت وب‌سایت محصول، خدمات یا موضوع در حال تبلیغ هدایت کرد. شاید این موضوع کمی دور از ذهن باشد اما احتمالا آینده‌‌ی بازاریابی و تبلیغات چیز دیگری را ثابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات