تماشا کنید: سنجش سرعت ایکس‌باکس وان در برابر پلی‌استیشن 4

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
اگر مبنای تصمیم‌گیری شما برای خرید ایکس‌باکس‌وان یا پلی‌استیشن 4 عناوین اختصاصی ارائه شده برای این دو کنسول باشد، پس شما تصمیم خود را برای خرید کنسول گرفته‌اید. اما اگر بازی‌های اختصاصی برای کنسول‌ها برای شما مهم نیست و انجام بازی‌های ارائه شده برای دو کنسول شما را راضی می‌کند، انتخاب شما کدام کنسول است؟ در ادامه با ما همراه باشید.
تبلیغات

آیا قابلیت‌های گرافیکی فاکتور اصلی در انتخاب کنسول است یا شما کنسول بازی خود را براساس گیم‌پد آن انتخاب می‌کنید؟ شاید برند، فاکتور انتخاب شما برای کنسول باشد. اگر سرعت اصلی‌ترین عامل در انتخاب کنسول باشد، در ادامه با ما همراه باشید.

به‌منظور مقایسه‌ی سرعت پردازشی، هر دو کنسول را تحت آزمایش‌های مختلفی قرار داده‌ایم. تست‌های انجام شده در بردارنده‌ی بنچمارک‌های نرخ فریم‌ها نیست، بلکه شامل آزمایش‌هایی است که بهترین و درواقع سریع‌ترین کنسول را از تمامی جهات مشخص می‌کند.

بدین‌منظور مقایسه هایی انجام شده است که در ادامه به مواردی که مورد آزمایش قرار گرفته است، اشاره می‌کنیم.

  • چه میزان طول می‌کشد تا کنسول از حالت خاموش، به‌طور کامل بوت شده و منوی داشبورد ظاهر شود.
  • چه میزان طول می‌کشد تا کنسول از حالت هایبرنیت/استندبای خارج شود.
  • چه میزان طول می‌کشد تا بازی نصب شده و آماده‌ی بازی شود.(برخی از بازی‌ها را می‌توان هم‌زمان با نصب کردن، بازی کرد)
  • چه میزان طول می‌کشد تا از داشبورد وارد محیط بازی شد؟ مدت زمانی‌که طول می‌کشد از منوی بازی وارد محیط بازی شویم، چقدر است؟
  • چه میزان طول می‌کشد تا از محیط بازی به داشبورد کنسول منتقل شده و دوباره به محیط بازی بازگردیم؟

در ویدئوی مدنظر، تمامی تست‌های نام‌برده به‌صورت عملی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، ضمنا نتایج حاصل از آزمایش‌ها در ادامه به‌ترتیب قرار گرفته است.

  • انتقال از حالت خاموش به داشبورد: (پلی ‌استیشن 4: 20 ثانیه – ایکس ‌باکس ‌وان: ۱ دقیقه و ۵ ثانیه)
  • انتقال از استندبای/هایبرنیت به داشبورد: (پلی ‌استیشن 4: ۳ ثانیه – ایکس ‌باکس ‌وان: 12 ثانیه)
  • نصب بازی NBA 2K14 از روی دیسک: (پلی‌استیشن 4: 36 دقیقه – ایکس‌باکس‌وان: 46 دقیقه)
  • آمادگی برای بازی NBA 2K14 پس از قراردادن دیسک: (پلی‌استیشن 4:در همان لحظه – ایکس‌باکس‌وان: 6 دقیقه)
  • لود شدن بازی NBA 2K14 و انتقال از داشبورد به منوی اصلی بازی: (پلی‌استیشن 4: 38.7 ثانیه – ایکس‌باکس‌وان: 29.6 ثانیه)
  • ورود به محیط بازی از منوی اصلی بازی در NBA 2K14: (پلی‌استیشن 4: 37.6 ثانیه – ایکس‌باکس‌وان: 31.4 ثانیه)

این تست‌ها برای چندین بار متوالی انجام شده‌اند و نتایج تغییر آنچنانی پیدا نکرده است. تنها موردی که نمی‌توان به‌صورت قاطع به آن استناد کرد، زمان مورد نیاز برای نصب بازی روی کنسول است. برای بازی NBA 2K14 هردو کنسول باید به‌روزرسانی‌هایی را از اینترنت دریافت کرده و نصب کنند. براساس شواهد موجود، به‌نظر می‌رسد ایکس‌باکس‌وان پس از دریافت کامل به‌روزرسانی و تکمیل فرایند دانلود، 100 درصد بودن نصب را نمایش می‌دهد، در حالی به‌نظر می‌رسد پلی‌استیشن 4 قبل از اتمام کامل به‌روزرسانی، تکمیل شدن دانلود را با نمایش 100 درصد نمایش می‌دهد. شاید در صورتی که فرایند‌ی دانلود را از فرایند نصب بازی حذف کنیم، دو کنسول زمان تقریبا یسکانی را برای نصب بازی، اختصاص می‌دهند.

پلی‌استیشن 4 در برابر ایکس‌باکس‌وان؛ کدام کنسول سریع‌تر است؟

همان‌طور که در تصاویر ویدئویی نیز مشاهده می‌شود، تفاوت چندانی در سرعت پردازشی دو کنسول وجود ندارد. اما در برخی موارد همچون سرعت بوت شدن، پلی‌استیشن 4 به میزان محسوسی سریع‌تر از کنسول مایکروسافت است که می‌توان این مورد را به خروج از حالت استندبای نیز تعمیم داد. پلی‌استیشن بازی‌ها را به مراتب سریع‌تر نصب کرده و در مقابل، ایکس‌باکس نیز بازی‌ها را سریع‌تر از رقیب لود می‌کند. هر دو کنسول در برخی موارد تفاوت‌هایی را دارند، ولی در مجموع نمی‌توان یکی از کنسول‌ها را به‌عنوان سریع‌تر، برتر از دیگری عنوان کرد.

اگر شما جزو افرادی هستید که کنسول خود را زیاد خاموش می‌کنید، درنتیجه پلی‌استیشن می‌تواند گزینه‌ی بهتری برای شما باشد، در صورتی که لود شدن بازی‌ها مدنظر شما باشد، ایکس‌باکس‌وان 20 درصد سریع‌تر از حریف ژاپنی عمل می‌کند. اما در صورت کلی، تفاوت چندانی بین دو کنسول وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات