مایکروسافت نسخه‌ی جدیدی از ایکس‌باکس‌وان را در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 عرضه خواهد کرد

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
جمعه‌ی گذشته مایکروسافت نسل جدید کنسول خود را با نام ایکس‌باکس‌وان به بازار عرضه کرد و در اولین اقدام، باتکرار فروش 1 میلیون دستگاه در عرض 24 ساعت اول عرضه، برای پلی‌استیشن 4 شاخ و شانه کشید. اما گویا مایکروسافت در نظر دارد تا با ارائه‌‌ی نسخه‌ی جدیدی از ایکس‌باکس‌وان در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014، شرایط را به نفع خود رقم بزند.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی جدید کنسول بازی خود، یعنی ایکس ‌باکس ‌وان را روز جمعه به بازار عرضه کرد. این کمپانی در نظر دارد تا نسخه‌ی جدیدی از ایکس ‌باکس ‌وان را در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی به بازار عرضه کند. براساس گفته‌های یکی از تأمین‌کنندگان قطعات این کنسول در تایوان، از این تأمین‌کننده‌ خواسته شده است تا اقدامات مربوط به عرضه‌ی نسخه‌‌ی جدید را آغاز کند.

تیراژ تولید و انتقال ایکس‌باکس‌ وان‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری، یک میلیون دستگاه در هر ماه عنوان شده است که این میزان برای سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری، افزایش یافته است.

مایکروسافت اخیرا پرده از قابلیت‌های اینترنت‌اکسپلورر در ایک باکس وان برداشته است که قابلیت پشتیبانی از HTML5 و CSS3 را دارا است. این کنسول از ژست‌های حرکتی و همچنین دستورها صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

کنسول رقیب، یعنی پلی ‌استیشن 4 با قیمت 399 دلاری، در اولین روز از زمان عرضه، رکورد فروش بیش از یک میلیون نسخه را ثبت کرد.

شاید ایکس باکس‌وان با قیمت 499 دلاری،‌کمی گران‌تر از پلی‌استیشن 4 باشد، اما کارشناسان اکوسیستم ایکس‌باکس وان را قوی‌تر از رقیب عنوان کرده‌اند. اما با همه این‌ها سخت‌افزار Xbox One مخصوصا از نظر قدرت پردازش گرافیکی نسبت به پلی استیشن 4 ضعیف‌تر است و همین موضوع احتمالا مایکروسافت را وادار کرده تا نسخه قوی‌تر این کنسول بازی را در اوایل سال آینده میلادی روانه بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات