مایکروسافت نیز توانست به فروش 1 میلیون دستگاه از ایکس باکس وان در 24 ساعت اول عرضه محصول، دست یابد

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرد که یک میلیون دستگاه از کنسول بازی پلی استیشن 4 را تنها در 24 ساعت ابتدایی عرضه آن، به فروش رسانده است. مایکروسافت نیز کمی بعد آمار مشابه‌ای را از میزان فروش ایکس باکس وان منتشر کرد. اما یک تفاوت در این بین وجود دارد، ایکس باکس وان در 11 کشور بیشتر از پلی استیشن 4 عرضه شده است.
تبلیغات

میزان استقبال کاربران از ایکس باکس وان در مقایسه با روز اول عرضه ایکس باکس 360 بیشتر بوده است.

ظاهرا از نظر استقبال کاربران و محبوبیت نسل جدید کنسول‌های بازی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، شانه به شانه هم حرکت می‌کنند. سونی هفته پیش از فروش یک میلیون دستگاه در 24 ساعت ابتدایی عرضه این کنسول خبر داد و مایکروسافت نیز روز گذشته آمار مشابه‌ای را منتشر کرد. اما ایکس باکس وان در 13 کشور دنیا عرضه شده و این در حالی است که پلی استیشن 4 تنها در 2 کشور عرضه شده بود.

سونی در زمان عرضه، پلی استیشن 4 را تنها در امریکا و کانادا ارائه کرد و به مرور شروع به عرضه آن در کشورهای دیگر کرد. اما مایکروسافت عرضه کنسول بازی خود را در کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا، امریکا و نیوزیلند آغاز کرد.

به هر حال تمام شواهد نشان از محبوبیت به مراتب بالاتر پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان دارند، اما باید چند هفته دیگر منتظر بمانیم تا از سیاست‌های فروش و بازاریابی دو کمپانی سونی و مایکروسافت بیشتر آگاه شویم.

مایکروسافت اعلام نموده که تقاضا برای ایکس باکس وان بسیار بالا است و آن‌ها سخت در تلاش هستند تا این محصول را به دست توزیع کنندگان بیشتری برسانند تا نیاز بازار را پوشش دهند.

قیمت کنسول بازی ایکس باکس وان، 100 دلار گران تر از پلی استیشن 4 است و دلیل اصلی آن نیز وجود کینکت به صورت پیش فرض در این کنسول بازی است، اما همین افزایش قیمت 100 دلاری در انتخاب بسیاری از کاربران تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات