راند آخر مبارزه‌ی کنسول‌ها با ورود ایکس‌باکس وان آغاز شد

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
و بالاخره زنگ راند نهایی رقابت با ورود ایکس‌باکس‌وان نواخته شد. مایکروسافت نیز یک هفته پس از عرضه‌ی پلی‌استیشن 4، کنسول خود را راهی بازار کرد، تا رویایی‌ترین هفته برای دوستداران بازی‌ها رقم بخورد. اما حکایت امروز، سر‌آغاز داستان بلند‌بالای مبارزه‌ی شانه‌به‌شانه‌ی دو حریف قدیمی است و کاربران مشخص خواهند کرد که شانه‌ی کدامیک به خاک مالیده خواهد شد. با ما همراه باشید.
تبلیغات

براساس ادعای مایکروسافت، تعداد ایکس ‌باکس تولید شده تا لحظه‌ی عرضه‌ی آن یک رکورد برای این کنسول حساب می‌شود، اما با نگاه به تعداد پیش‌خرید شده‌ی این کنسول، می‌توان نتیجه گرفت که یافتن این کنسول در بازار بسیار سخت خواهد بود.

کریگ‌فلانگن، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در کانادا در این باره می‌گوید:

ما انتظار درخواست بالایی را برای ایکس‌باکس داریم، چراکه تعطیلات سال نوی میلادی پیش روی ما است.

همچنین وی اضافه کرد:

ما بهبودهای فراوانی را در این نسخه اعمال کرده‌ایم که در زمینه‌ی بازی‌ها و همچنین بالا بردن کیفیت بازی چند نفره است. ما تغییرات زیادی را در سرویس لایو ایجاد کرده‌ایم که بسیار مورد استقبال کاربران ایکس ‌باکس 360 قرار گرفته بود.

در حدود 48 میلیون کاربر لایو برای ایکس ‌باکس در سراسر جهان وجود دارد.

بازی‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین کاربرد ایکس ‌باکس وان در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که امکانات تفریحی دیگری نیز در کنار کاربرد اصلی آن، پیش‌روی مخاطبان قرار داده شده است.

فلانگن اضافه کرد:

ما بازی‌ها را در سطح جدید ارائه خواهیم داد. علاوه بر جلوه و جذابیت ظاهری، بازی با نسل جدید بسیار لذت‌بخش است.

وی همچنین عناوین برخی بازی‌های ارائه شده برای ایکس‌باکس وان را نیز نام‌برد که از جمله‌ی آن می‌توان به Forza Motorsports 5 به‌عنوان یک بازی مسابقه‌ای اشاره کرد. همچنین این فهرست شامل Dead Rising 3 و Ryse: Son of Rome نیز می‌باشد که به‌ترتیب توسط Capcom Vancouver و Crytek برای این کنسول به بازار عرضه شده‌اند.

همچنین شایعاتی نیز در مورد بازی Titanfall به گوش می‌رسد که یک بازی در ژانر شوتر اول شخص است که توسط Respawn Entertainment به بازار عرضه خواهد شد. این کمپانی بازی‌سازی توسط خالقان بازی Call of Duty بنا نهاده شده است.

بسیاری از کاربران عرضه‌ی این بازی را از مدت‌ها قبل، پیش‌بینی کرده بودند، چراکه این بازی جوایز بسیاری را در نمایشگاه E3 به خود اختصاص داده بود.

انواع امکانات تفریحی در کنار بازی‌ها

مایکروسافت امکاناتی را نیز به کنسول خود اضافه کرده است که مستقل از بازی‌ها است. یکی از این امکانات تماشای برنامه‌های تلویزیونی از طریق کنسول است که می‌توان براحتی بین محیط پخش و بازی سوویچ کرد. حتی می‌توان با تقسیم صفحه‌ی نمایش، در آن واحد هم بازی کرد و هم به تماشای تلویزیون نشست.

شنیدن سخنان فلانگن در این زمینه نیز خالی از لطف نیست:

ما گیمرها را به‌خوبی در ساخت این کنسول مدنظر قرار داده‌ایم. کاربران می‌توانند هم‌زمان با انجام بازی‌های مورد علاقه‌ی خود، برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند، فیلم مورد علاقه‌ی خود را ببینند، به موسیقی گوش فرا دهند یا در وب به گشت‌و‌گذار مشغول باشند و همه‌ی این کارها را می‌توان بصورت موازی با بازی‌کردن انجام داد.

تماشای تلویزین از طریق ایکس‌باکس بستگی به اپلیکیشن انتخابی دارد. ایکس‌باکس تصاویر موردنظر را از کمپانی طرف‌قراداد شما دریافت کرده و از طریق کنسول برای شما نمایش می‌دهد.

همچنین این کنسول امکان ذخیره‌ی رکوردهای ثبت شده را فراهم کرده و در نتیجه می‌توان این اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

حس‌گر کینکت نیز شاهد تحولاتی بوده است، بطوریکه می‌توان با استفاده از اشارات و دستورات صوتی، با کنسول ارتباط برقرار کرد. لازم به ذکر است که در ایکس‌باکس وان، کینکت به‌‌همراه کنسول عرضه می‌شود و دیگر یک وسیله‌ی جانبی جدا نیست.

هرچند بازی‌های نسل پیشین این کنسول قابلیت اجرا در ایکس‌باکس وان را ندارد، اما مایکروسافت اعلام کرده است که به توسعه‌ی بازی‌ها برای 360 ادامه خواهد داد. برای مثال، Titanfall برای 360 نیز عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات