احتمالات در مورد دسته‌ی بازی ایکس‌باکس وان

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
آخرین پرده از رقابت پلی‌استیشن 4 با ایکس‌باکس وان، روز جمعه با عرضه‌ی رسمی کنسول بازی مایکروسافت روی پرده خواهد رفت. اما این بار، مایکروسافت با حریف قدری رو‌به‌رو است! سونی بهترین کنسول بازی خود را ارائه داده، بطوری که تحسین همگان را بر انگیخته و فروش 1 میلیون دستگاه از آن در عرض 24 ساعت، گواهی بر این مدعی است.
تبلیغات

جنگ کنسول‌های بازی با ورود مبارز دوم به میدان رقابت در پایان هفته‌ی جاری آغاز خواهد شد. باید منتظر بود و دید که آیا مایکروسافت قادر است با ایکس ‌باکس وان رکورد ثبت شده توسط پلی ‌استیشن را در هم بشکند یا خیر؟ به‌نظر می‌رسد توجه طراحان و سازندگان ایکس ‌باکس‌ وان بیشتر به دسته‌بازی این کنسول معطوف شده است. شاید آشنایی با فرایند‌ی طراحی و تولید این دسته‌ی بازی جذاب باشد. براساس گزارشی که توسط GameBeat منتشر شده است، مایکروسافت رقمی برابر با 100 میلیون دلار را برای طراحی مجدد دسته‌ی ایکس ‌باکس 360 هزینه کرده است تا طراحی آن مطابق با استاندارهای جدید و منطبق با نسل جدید ایکس‌باکس باشد. به‌نظر شما چه تغییرات یا ویژگی‌هایی به این دسته اضافه شده است؟

برخی از نمونه‌های اولیه تولید شده دربردارنده‌ی صفحه‌ی نمایش و دوربین بوده است. حتی یکی از نمونه‌ها شامل مخزنی است که دسته‌ی بازی را قادر به انتشار بو کرده است! بنابر گزارش این منبع، یکی دیگر از نمونه‌ها یک پروژکتور داشته که می‌تواند تصاویری را روی یک پرده سفید یا اتاقی روشن به نمایش گذارد. احتمالا نسل‌های بعدی کنسول‌های بازی که توسط مایکروسافت توسعه داده خواهند شد، قادر به انتشار رایحه‌هایی خواهند بود که متناسب با محیط بازی تغییر می‌کنند. حس بویایی یک حس عمیق است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در فضاسازی بازی‌ها داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات