آخرین آمار فروش نسل هفتم: افت فروش سالانه کنسول‌ها با رشد نجومی بازی‌ها همراه شد

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اکتبر 2012 تا اکتبر 2013 در کشور آمریکا با افت فروش سخت‌افزاری بازی‌های ویدیویی و در عوض یکه تازی بازار نرم افزاری در صنعت ویدیو گیم همراه بوده است که البته تعجبی هم ندارد. چند ماهی است که کنسول‌های نسل هشتمی معرفی شده‌اند و رونق بازار کنسول‌های نسل هفتم را کاهش داده‌اند. برای چند و چون و جزئیات این  موضوع با ما همراه شوید.
تبلیغات

 بر اساس آمار منتشر شده از گروه NPD سهم بازار سالانه محصولات سخت‌افزاری صنعت بازی در آمریکا طی یک سال اخیر با افت 8 درصدی به 171.7 میلیون دلار کاهش پیدا نموده است.  تعجبی هم وجود ندارد. هیاهوی ناشی از معرفی نسل جدید کنسول‌های بازی‌ سونی و مایکروسافت تاثیر خود را در ماهه‌های اخیر به روشنی نشان داده است. تاثیری که البته نینتندو به خاطر زودتر فرستادن کنسول Wii U سهم بسزایی در آن ندارد. اما این هیاهو، رشته نخی از آمار صعودی ماه آینده را با آغاز فروش کنسول‌های نسل بعد در دست ما قرار می‌دهد. آماری که بدون شک با نگاهی به هیاهوی پیشین، از آغازی طوفانی در بخش سخت‌افزار خبر می‌دهد.

اما هر چه بخش سخت افزاری در 12 ماه اخیر با افت و سقوط مواجه بوده، بخش نرم‌افزاری اقبال بلندی داشته و رشدی 12 درصدی در خرده‌فروشی‌ها و به مبلغی معادل 482.5 میلیون دلار رسیده است. فروشی که پشتوانه‌هایی به بزرگی عناوینی همچون GTA V، Batman Arkham Origins و Battlefield 4 در پس آن قرار دارند. این رقم البته بدون در نظر گرفتن بازی‌های اجاره‌ای،‌ دسته دو و فروش دیجیتالی محصولات است. با جمع بستن فروش همه این موارد، فروش 12 ماه اخیر در بخش نرم افزاری بازی‌های ویدیویی به رقمی معادل 1.3 میلیارد دلار می‌رسد.

در شش ماهه اخیر نیز، جایگاه برترین فروش سخت افزار به کنسول دستی نینتندو،‌ Nintendo 3DS تعلق گرفته است. از طرف دیگر، سونی که دو ماه پیش و پس از چند سال سلطنت ایکس‌باکس توانست بازار کنسول‌ها را از چنگال مایکروسافت خارج کند،  بیش از یک ماه طاقت نیاورد و بار دیگر با فروش بیشتر مایکروسافت در ماه گذشته، به جایگاه قدیم خود سقوط کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات