سازنده Battlefield: لینوکس برای محبوبیت بین گیمرها تنها به یک بازی برجسته نیاز دارد‎

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت DICE‌ را با عناوین جنجالی Battlefield که سابقه چندان خوبی در کشورمان ندارد، می‌شناسیم. شرکتی که این روزها با پشتیبانی EA، یکی از برترین عناوین شوتر اول شخص بازار که از قضا اصلی‌ترین رقیب سری Call Of Duty نیز محسوب می‌گردد، روانه بازار می‌کند. حالا DICE‌ با اقدامی هوشمندانه، قصد دارد که از اولین کسانی باشد که به خانه تازه ولو، Steam OS، قدم می‌گذارد.
تبلیغات

Valve با معرفی Steam OS و سخت‌افزارهای قدرتمندی که قرار است وظیفه ارائه این سیستم عامل را به کاربران انجام دهند، می‌خواهد دنیای بازی را به شیوه دیگری به خانه گیمرها راهی کند. شیوه‌ای که شاید بر خلاف ذات لینوکس، از بازی‌های مجانی در آن خبری نباشد، اما لااقل کاربران را با گزینه مجانی دیگری روبرو می‌کند: هیچکس دیگر برای بازی کردن نیازی به خرید یک ویندوز اورجینال ندارد! (البته کشور ما متاسفانه تاکنون با چنین مسائلی به صورت جدی دست و پنجه نرم نکرده است.) اما Vavle یک طرف بازی است. تا شرکت‌های بزرگ و ناشرین حاضر به همکاری با این غول صنعت بازی نباشند،‌ نمی‌توان از گیمرها انتظار داشت که ویندوز محبوبشان را به سیستم عاملی تازه وارد که عناوین چندانی نیز در سبد خود ندارد تغییر دهند. اما گفت و گوی یکی از کارگردانان شرکت DICE، بازی را به نفع ولو تغییر می‌دهد. با توجه به این گفتگو، به نظر می‌آید که این بار سیاست‌های DICE‌ به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که دیگر نمی‌خواهد شانس قرار گرفتن جز رده اولی‌ها را در سیستم عامل جدید ولو از دست بدهد.

Lars Gustavsson، کارگردان بتفیلد، طی گفتگویی در این زمینه به اهمیت وجود یک بازی محبوب در این سیستم عامل برای شروعی طوفانی اشاره کرد. او ضمن اشاره به اولین نسخه از  فرنچایز HALO که برای Xbox منتشر شده بود، از اهمیت این بازی در آن سال‌ها برای جلب گیمرها به سمت کنسول تازه وارد مایکروسافت اشاره کرد. به اعتقاد Lars Gustavsson عنوانی شایسته و محبوب برای سیستم عامل نوپای ولو می‌تواند نقش موثری در جلب نظر گیمرها ایفا کند و دلیل قانع کننده‌ای برای ترک خانه فعلیشان و مهاجرت به این سیستم عامل مخصوص بازی عنوان گردد.

لارس در ادامه صحبت‌هایش به موضوعات دیگری در رابطه با آینده دنیای بازی پرداخت.  به اعتقاد وی، بازی‌ها در سال‌های آینده بیشتر از اینکه به سخت افزار قدرتمند نیازمند باشند، بیشتر طالب تجربه‌های جدیدتر در بازی‌ها هستند و دنیای بازی این موضوع را مرهون استفاده از سیستم‌های استریم و ابری خواهد بود. سیستم‌هایی که این روزها در حال فراگیر شدن هستند و بعید نیست که تا چند سال دیگر جایگزین سیستم‌های سخت افزاری فعلی شوند.

صحبت‌های آقای گوستاوسون، نوید خبرهای خوشی برای لینوکسی‌هاست. سیستم عاملی که شاید تا به امروز چندان مورد توجه و عنایت بازی‌سازان قرار نگرفته، به یکباره صاحب حمایت ناشران و بازی‌سازان بزرگی همچون DICE و EA می‌شود. این موضوع علاوه بر اینکه احتمال حضور عناوین مهم و محبوب را در این سیستم عامل افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند راه را برای حضور دیگر شرکت‌های مهم و تاثیر گذار همچون یوبیسافت و اکتیویژن نیز باز نماید. به هر صورت باید منتظر بود و دید که غول‌های بزرگ دنیای بازی هر کدام چه نقشه‌ای برای حضور یا عدم حضور در پروژه جدید ولو در سر می‌پرورانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات