
هفتهی پیش، یوروگیمر بخشی از مصاحبه با دوتن از مهندسان سختافزار ایکسباکس وان را منتشر کرد؛ این دو مهندس در آن اعلام کرده بودند که توسعهدهندگان بازیهای رایانهای قادر هستند از 10 درصد توان رزرو شدهی پردازندهی گرافیکی کنسول که برای استفاده در آینده در نظر گرفته شده بودند، استفاده نمایند. در ادامه جزئیات منتشر شده را بررسی خواهیم کرد.
این وبسایت هماکنون متن مصاحبهی کامل با دو مهندس این شرکت، اندرو گاوسون و نیک بیکر را منتشر کرده است که در آن جزئیات بیشتری از مشخصات سختافزاری ایکس باکس وان فاش گردیده.
این مصاحبه شامل اطلاعات جامعی در مورد سختافزار این کنسول برای علاقمندان است که شامل جزئیات مربوط به APU اختصاصی ساخته شده برای آن میشود. پردازندهی ایکس باکس وان، توسط مایکروسافت با همکاری AMD و براساس معماری 8 هستهای جگوار این شرکت طراحی و تولید شده است.
Baker در پاسخ سوالی در مورد هدف مایکروسافت برای استفاده از این معماری بهجای معماری Piledriver، گفت:
استفاده از معماری Piledriver برای بهرهگیری از قدرت بیشتر و بالا بردن سرعت انتقال دادهی داخلی، مناسب نیست. وی راهکار مدنظر برای افزایش کارایی و قدرت را تقسیم هستههای پردازشی و بهینهسازی سیستمعامل برای استفاده از این قابلیت بهصورت بهینه میداند.
Barker
ایکسباکس وان از 15 پردازنده در سیستمرویچیپ (SoC) خود استفاده میکند که براساس گفتههای بیکر، 8 تای آنها در بلاک صوتی، چهار تا برای مدیریت موتورهای حرکتی، یکی برای رمزگذاری ویدئو و پردازندههای دیگر برای رمزگشایی ویدئو و ترکیب و تغییر سایز ویدئوها مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم صوتی این کنسول اختصاصا توسط مایکروسافت برای ایکسباکس وان طراحی شده و قادر است 512 صدای همزمان را بهصورت تفکیک شده در بازیهای رایانهای پخش کند. همچنین این سیستم صوتی قادر به پردازش صداهای دریافتی ازطریق کینکت است.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.