مهندسان مایکروسافت اطلاعات جدیدی از پردازنده‌ه‌ی Xbox One ارائه کردند

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی پیش، یوروگیمر بخشی از مصاحبه‌ با دوتن از مهندسان سخت‌افزار ایکس‌باکس وان را منتشر کرد؛ این دو مهندس در آن اعلام کرده بودند که توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای قادر هستند از 10 درصد توان رزرو شده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی کنسول که برای استفاده در آینده در نظر گرفته شده بودند، استفاده نمایند. در ادامه جزئیات منتشر شده را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

این وب‌سایت هم‌اکنون متن مصاحبه‌ی کامل با دو مهندس این شرکت، اندرو گاوسون و نیک بیکر را منتشر کرده است که در آن جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری ایکس ‌باکس وان فاش گردیده.

این مصاحبه شامل اطلاعات جامعی در مورد سخت‌افزار این کنسول برای علاقمندان است که شامل جزئیات مربوط به APU اختصاصی ساخته شده برای آن می‌شود. پردازنده‌ی ایکس‌ باکس وان، توسط مایکروسافت با همکاری AMD و براساس معماری 8 هسته‌ای جگوار این شرکت طراحی و تولید شده است.

Baker در پاسخ سوالی در مورد هدف مایکروسافت برای استفاده از این معماری به‌جای معماری Piledriver، گفت:

استفاده از معماری Piledriver برای بهره‌گیری از قدرت بیشتر و بالا بردن سرعت انتقال داده‌ی داخلی، مناسب نیست. وی راهکار مدنظر برای افزایش کارایی و قدرت را تقسیم هسته‌های پردازشی و بهینه‌سازی سیستم‌عامل برای استفاده از این قابلیت به‌صورت بهینه می‌داند.Barker

ایکس‌باکس وان از 15 پردازنده در سیستم‌روی‌چیپ (SoC) خود استفاده می‌کند که براساس گفته‌های بیکر،  8 تای آن‌ها در بلاک صوتی، چهار تا برای مدیریت موتور‌های حرکتی، یکی برای رمزگذاری ویدئو و پردازنده‌های دیگر برای رمزگشایی ویدئو و  ترکیب و تغییر سایز ویدئوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم صوتی این کنسول اختصاصا توسط مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان طراحی شده و قادر است 512 صدای هم‌زمان را به‌صورت تفکیک شده در بازی‌های رایانه‌ای پخش کند. همچنین این سیستم صوتی قادر به پردازش صداهای دریافتی ازطریق کینکت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات