جعبه‌های جادویی نسل هفتم | بخش دوم- انحصاری‌های Nintendo Wii & WiiU ،Xbox 360 ،PS3 [بروز شد]

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴
مطالعه 29 دقیقه
بخش قبلی مقاله بازی‌های نسل هفتمی را به عناوینی که در جنگ کنسول‌ها به صورت مشترک قرار داشته‌اند، اختصاص دادیم. این بار قصد داریم تا به قلب هر یک از این جعبه‌های جادویی برویم و عناوینی که هر یک به انحصار هر یک از سه کنسول مطرح نسل هفتم قرار گرفته‌اند، با هم به بررسی بنشینیم. با زومیت همراه باشید تا برترین عناوین نسل هفتمی از Heavy Rain و  Gears Of War تا Journey را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

بخش اول- عناوین انحصاری PS3

Journey‌ | تاریخ انتشار: 13  مارچ 2012 | شرکت سازنده: Thatgamecompany | ناشر: Sony Computer Entertainment‌ | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

Journey چیزی ورای ماجراجویی و یک بازی ساده است. تجربه‌ای که تاکنون مشابه آن در صنعت ویدیو گیم تکرار نشده و آنقدر خاص است که هر گیمری را باید برای لذت بردن از آن به شبکه PSN دعوت کرد. تجربه‌ای بامعنا از سفر بین گذرگاه مرگ و زندگی  و همیاری که حتی آن را  در موضوعات و ژانرها گنجاندن کار سختی است.

Thatgamecompany عنوانی را ساخته و روانه کرده است که نه تنها از زیبایی بی حد و مرز برخوردار است، بلکه هیچ محدودیت زمانی را برای گیمرها معین نمی‌کند. زمان، امتیاز و باقی اهداف توخالی که غالب بازی‌های امروزی گیمرها را به کسب آن دعوت می‌کنند در ماجراجویی ما جایی ندارد. اینجا اکوسیستم قدرتمندی بر شما حاکم است که به طور کمال قدرت کنسول سونی را به رخ گیمرها می‌کشد و آن را متمایز از باقی عناوین امروزی می‌نماید.

در Journey با چند آیتم خاص و محدود طرف هستید، زمان ندارید و در به در پی کسب امتیازهای بی معنا نیستید. بازی به طور کامل در مورد زندگی و اکتشاف است. یک همیار و همدل برای خودتان پیدا کنید و با همراهی هم دنیای شگفت انگیزی که Thatgamecompany برایتان آفریده است را کشف کنید. حتی بدون همیاری و به تنهایی نیز به قدری دنیا برایتان آزاد است که جای خالی کسی را حس نخواهید کرد. حتی وقتی دیگران وارد بازی شما می‌شوند، نمی‌دانید آن‌ها چه کسی هستند و چه موقع تصمیم به مهاجرت از بازی شما و دنبال کردن اکتشاف خود گرفته‌اند. همچون زندگانی واقعی، آدم‌ها وارد می‌شوند و می‌روند و گاهی بعضی از آن‌ها تاثیر بیشتری بر بازی شما می‌گذارند.

بازی‌هایی که به دنبال ارائه پیامی به تند و تیزی و عمق Journey هستند، آنقدرها محدودند که در سیل بازی‌های اکشن پول سازی که این روزها قفسه‌های ما را به اشغال خود در آورده‌اند، غرق شده اند، اما همین عناوین نیز شاید به زیبایی عنوان انحصاری PSN نیستند.

The Last Of US | تاریخ انتشار: 14 ژوئن 2013 | شرکت سازنده: Naughty Dog | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 95

2-2

Naugty Dog را با عناوین محبوب بسیاری همچون فرنچایز Jack And Dexter و Uncharted می‌شناسیم. عناوینی که هر کدام جایگاه به خصوص خود را در قفسه بازی‌های هر گیمری دارند، اما  The Last Of Us، شاهکاری‌ست که ورای تمامی ساخته‌های قبلی این شرکت قرار می‌گیرد. شاهکاری که امکان نداشت بتوانیم آن را از لیست خود قلم بیندازیم.

بازی شما را در نقش جوئل قرار می‌دهد. پدر زخم‌خورده‌ای که بعد از روی دادن حوادث غریب آخر زمانی در جهان، دخترش با تیر کشته می‌شود و حالا بیست سال بعد از این اتفاق و در حالی که در تلاش برای زنده ماندن در اردوگاه‌های نظامی است، پای دختر بچه‌ای به نام الی به زندگی‌اش باز می‌شود. الی که گروه‌های زیادی خواهان او هستند، زندگی جوئل را در مسیر تازه‌ای قرار می‌دهد و ...

شیمی بین جوئی و الی لقب یکی از بهترین روابط‌ عاطفی در دنیای ویدیو گیم را با اقتدار به خود اختصاص می‌دهد. گیم پلی جالب توجه و همکاری جوئی و الی در پیشبرد داستان، اهمیت منابع، گرافیک چشم نواز و موسیقی جالب که با داستان آخر الزمانی و عاطفی ترکیب شده است و با پایان بندی خود شما را در بهت و حسرت رها می‌کند! چه چیز دیگری از یک بازی برتر در نسل هفتم انتظار دارید؟

Heavy Rain | تاریخ انتشار: 23 فوریه 2010 | شرکت سازنده: Quantic Dream | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 87

Heavy Rain، یکی دیگر از عناوین مهد خلاقیت استدیوی فرانسوی دیوید کیج، Quantic Dream، بازی‌ است که ورای ژانرهای معمول صنعت بازی قرار می‌گیرد! ژانر جدیدی که هدف آن پیوند عمیق‌تر و هر چه بیشتر دو صنعت مهم قرن بیست و یکم است: سینما و بازی!

باران خلاقیت در عنوان کیج چنان سهمگین است و در جای جای آن خروش می‌کند که باعث می‌شود "Heavy Rain" را از بهترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی بدانیم. عنوانی که شما را با خود در سیلی از انتخاب‌ها غرق می‌سازد. انتخاب‌هایی بسیار مهم که هر کدام تاثیر و عواقب خود را به جای می‌گذارند. بازی‌هایی که دست شما را برای انتخاب نوع زندگی و بازی باز می‌گذارند زیاد پیدا می‌شود، اما هیچکدام هنوز به گرد پای HeavyRain نمی‌رسند. در واقع خالق بازی عواقب انتخاب‌هایتان را به بهترین نحوی که تاکنون در صنعت بازی دیده‌ایم برایتان به نمایش در می‌آورد.

شخصیت اصلی این بازی، مردی به نام اتان مارس است. مارس پدری‌ست که در طی اتفاقات ناگواری که برای زندگیش رخ می‌دهد، دچار بحران شده و پسرش نیز ربوده می‌شود. شما کنترل چندین روز بحرانی از زندگی پدری که پریشان‌حال در پی فرزند خود می‌رود را به دست دارید تا پسرتان را پیدا و برگردانید. سنگینی انتخاب‌هایتان در جای جای بازی دیده و احساس می‌شود و به جرات باید گفت که نمی‌توان نمونه مشابهی را در این زمینه رقیب این بازی دانست. این موضوع به حدی جدی‌ است که شما می‌توانید شش بار با شش انتخاب متفاوت پایان بندی و نتایج متفاوتی از انتخاب‌هایتان مشاهده کنید و با سناریوهای جدید و متفاوتی روبرو شوید.

روی هم رفته می‌توان Heavy Rain را نمونه‌ای در نظر گرفت برای اثبات این موضوع که بدون تفنگ‌بازی و اکشن بی حد و مرز هم می‌توان آثاری قابل توجه تولید کرد که ساعت‌ها گیمر را با خود همراه سازد و آن را در لیست خاطره انگیزترین عناوین هر گیمری قرار داد.

Uncahrted | تاریخ انتشار: 1 نوامبر 2011 | شرکت سازنده: Naughty Dog | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

فرنچایز Uncharted، یکی از بهترین فرنچایزهای نسل هفتم محسوب می‌گردد. ما به نمایندگی از هر سه شاهکاری که در این فرنچایز وجود دارد، نسخه سوم آن را به نمایندگی باقی عناوین برگزیدیم تا نام ناتان دریک را در لیست کاراکترهای محبوبمان نیز گنجانده باشیم.

زمانی که بازی با عظمت و محبوبیت Uncahrted 2 روانه بازار شد، ناخودآگاه انتظارها برای ارائه ادامه‌ای در خور که بتواند نام این سری را در دل طرفداران زنده نگاه دارد کار بسیار مشکلی به نظر می‌رسید. در این نسخه بار دیگر در نقش ناتان دریک، ماجراجوی محبوب و دوست‌داشتنی نسخه‌های قبلی قرار می‌گیرید که یا یک قدم عقب‌تر است یا به عاقبت قضاوت‌های اشتباه خود در باران گلوله‌های دشمن غرق است. اما این بار سومین نسخه از ماجراجویی‌های دریک، بعد جدیدی از شخصیت از او را برایمان رو کرده است.

بار دیگر، گروه اصلی ناتان که از سالی و النا تشکیل شده است، با اضافه شدن افراد جدید، آماده آغاز ماجراجویی‌های جدیدی برای بزرگترین و خطرناک‌ترین اکتشاف زندگی‌اش در شهرهایی با نام Ubra می‌گردد. گرافیک زیبا، گیم پلی فوق‌العاده و هیجانی به همراه داستان قابل قبول باعث می‌شود که لیست خود را با حضور این فرنچایز زینت دیگری ببخشیم.

GOD Of War III | تاریخ انتشار: 16 مارچ 2010 | شرکت سازنده: SCE Santa Monica | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

کراتوس، خدای خشونت و جنگ  که گویا جز خشونت و خون‌ریزی حس دیگری در قلمرو وجودش پیدا نمی‌شود. یکی از برترین انحصاری‌های کنسول  سونی در نسل ششم، God OF war 2 بود که با گرافیک بی‌نظیر، نبردهای حماسی و بزرگ، داستانی گیرا و جذاب و گیم پلی مملو از خشونت، خود را در زمره بهترین عناوین آن نسل قرار داد. در سومین نسخه از این فرنچایز نیز که برای نسل بعدی کنسول‌های سونی آماده شد، سونی سانتامونیکا هر آنچه در توان داشت برای انتشار شاهکاری دیگر به صنعت ویدیو گیم به نمایش گذاشت. سومین نسخه از خدای جنگ (بدون احتساب نسخه‌های PSP)‌  چه از جنبه‌های بصری بی‌نظیر، چه نبردهای سهمگین و حماسی و چه لحظاتی که در ذهن گیمرهای نسل هفتم خاطراتی ماندگار شده است، عنوانی لایق لقب شاهکار است.

ماجراجویی بی مرز کراتوس ذهن آدم را متلاطم می‌کند، مکانیک جدید و پازل‌های متنوع به همراه گیم پلی لذت بخشی که همیشه برای علاقمندان به God Of War لذت بخش است، در این نسخه نیز حضور دارند و از همه مهمتر، اضافه شدن لایه‌های بیشتر به داستان کراتوس که باعث می‌شود سومین نسخه از فرنچایز را یکی از برترین‌ انحصاری‌های PS3 قرار دهیم.

Flower | تاریخ انتشار: 4 اکتبر 2011 | شرکت سازنده: Thatgamecompany | ناشر: Sony Computer Entertainment‌ | امتیاز منتقدین: 87

8

گویا اصلی‌ترین رسالت ThatGameCompany از خلق عنوانی همچون Flower  برانگیزش احساسات و غرق شدن در موسیقی و دنیای رنگارنگ بازی‌ است. چندین سال قبل از معرفی عنوان Journey، شرکت  thatgamecompany این بازی را معرفی کرد و شما در آن باید گلبرگ‌ها را در محیط رویایی هدایت کنید! بله شما در نقش گل قرار دارید! به همین سادگی! اما اشتباه نکنید، همین سادگی به لطف طراحی هنری، موسیقی بی‌نظیر و کنترل روان به همراه استفاده از تکنولوژی SixAxis‌ به قدری تجربه‌ بازی با Flower را لذت بخش می‌کند که دوست دارید ساعت‌ها به جای ور رفتن با زامبی‌ها و کشتار بی حد و مرز GOD OF WAR خود را در دنیای رنگارنگ آن غرق کنید.

همانطور که گفتیم، تجربه بازی با Flower به قدری بی‌نظیر است که گاهی عمیقا غرق در زیبایی محیط و موسیقی بازی می‌گردید. هر محیط هدف بخصوصی را دارد ولی در نهایت تم یکسانی که در سرتاسر بازی وجود دارد و به آزادی شما در گشت و گذار در دنیای بازی خللی وارد نمی‌رساند. کنترل بازی در Flower نیز به رسم باقی مولفه‌هایش، ناآشنا و تازه است و خوشبختانه یکی از بهترین تجربه‌ها در استفاده از تکنولوژی SixAxis دسته‌های بازی سونی است. چنانچه بالا و پایین بردن دسته و هدایت گلبرک‌ها در فضای اینچنینی که در پس زمینه رنگارنگ آن،‌ موسیقی دلپذیری که احساساتتان را برانگیخته می‌کند، شنیده می‌شود، بیشتر باعث می‌شود که احساس رهبری یک گروه ارکستر به شما دست ‌دهد تا اجرای یک بازی! روی هم رفته اگر دوست دارید کمی احساسات خرج کنید Flower پیشنهاد خوبی برایتان است.

Metal Gear Solid: The Legacy Collection | تاریخ انتشار: 9 جولای 2013 | شرکت سازنده: Kojima Productions | ناشر: Kojima

هر چند متال گیر سالید از عناوین انحصاری کنسول سونی نیست، اما ما به نمایندگی از شاهکارهای هیدئو کوجیما، کالکشنی که شامل سه نسخه ابتدایی این فرنچایز است و از قضا در انحصار PS3 نیز است، برای  لیست خود برگزیدیم.

همه گیمرها و بازی‌خورها هیدئو کوجیما را با نام فرنچایز متال گیر می‌شناسند.سه نسخه از بهترین‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی که با بالاترین کیفیت از سه عنوان Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty | Metal Gear Solid 3: Snake Eater و Metal Gear Solid: Peace Walker بازسازی شده است. نوبت شما طرفداران تازه وارد است که به دنیای خالق بزرگ بازی‌های ویدیویی، هیدئوکوجیما وارد شوید.در Metal Gear Solid 2 شما در نقش یک سرباز همه فن حریف که خود ارتشی را حریف می‌شود، قرار می‌گیرید که ماموریتش حفاظت و جلوگیری از دستیابی گروه Dead Cell (که شامل گروهی از نخبه‌های مخالف می‌باشد) به سلاحی مرگبار و فوق پیشرفته است. در این نسخه بازیکنان باید با تقویت مهارت‌های خود در مخفی‌کاری، اکشن و استفاده از تسلیحات پیشرفته برای به عقب راندن دشمنان استفاده کنند. داستان پر پیچ و خم و مواجهه با سلاح غول آسای جنگی با نام Metal Gear Ray بدون شک تجربه بی نظیری را برایتان رقم خواهد زد.MGS 3: در بهبوهه جنگ سرد و تلاش برای دستیابی به صلح جهانی و برقراری آرامش در دنیا، دولت‌ها مخفیانه در حال دستیابی به تکنولوژی سلاح‌های مرگباری هستند که می‌تواند آینده زندگی بشر بر روی کره زمین را با خطرات جدی مواجه سازد. اینجاست که بار دیگر سرباز کهنه کار ماموریت می‌یابد تا مخفیانه به قلب دشمن نفوذ کند و اینتل مربوط به نمونه اولیه سلاحی با نام Metal Gear که می‌تواند با قابلیت‌های مرگبارش دنیا را در خطر بیندازد پیدا نمایید. این تنها شمایید که باید به تنهایی رو در روی دشمنان قرار بگیرید و به صورت مخفیانه و با کشتار بی سر و صدا و بالا رفتن از در و دیوار مخفیانه راه خود را باز نمایید تا بتوانید مسئولیت خود را برای حفاظت از دنیا از خطر جدی انجام دهید.MGS Peace Walker: در دهه 1970 میلادی، "سربازهای بدون Border " رئیس بزرگ در کلمبیا مستقر شده‌اند. در بهبوهه حملات موشکی کوبا، فعالیت‌های مخفیانه و مشکوک ارتشی مرموز توجه شما را جلب می‌کند و بار دیگر ماموریت سالید اسنیک، مامور همه فن حریف است که راه خود را به دل دشمن باز کند. این بار دیگر تنها نیستید و می‌توانید به صورت گروهی بازی را با کمک دوستانتان انجام دهید و قلب دشمن را با تکنیک‌های گروهی بشکافید.

LittleBigPlanet 2  | تاریخ انتشار: 18  ژوئن 2011 | شرکت سازنده: Media Molecule | ناشر: Sony Computer Entertament | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سونی در سال 2008 و با معرفی LittleBigPlanet  گامی بلند در نمایش یکی از خلاقانه‌ترین عناوین کنسول نسل هفتمی خود برداشت. در واقع LittlebigPlanet نسخه اول، پلتفرمری جذاب بود که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند، اما نسخه دوم شاهکاری‌ست که یکی از بهترین تجربه‌های پلتفرمینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. تجربه‌ای مملو از ابزارهای قدیمی و جدید که در کنار یک جامعه مجازی آنلاین دنیای شما را با دنیای دیگر گیمرها ترکیب می‌کند. با کمک این مولفه‌ها، LittleBigPlanet 2 اکوسیستمی جذاب برای اتصال بسیاری از گیمرها و تعبیر بسیاری از ناممکن‌ها را فراهم آورده است. مثلا میتوانید دنیای خود را با هزاران امکانات موجود بسازید و دیگران را به آن دعوت کنید یا دنیای دیگران پا بگذارید و از خلاقیت‌های آنها لذت ببرید!

با وجود گذشت چندین سال از انتشار این نسخه، همچنان شاهد دنیای رنگارنگ و اختصاصی گیمرها از سراسر دنیا هستیم. حالا شما می‌توانید با کمک حالتی به اسم "شانسی" در بازی دیگران قرار بگیرید و با دیدن خلاقیت دیگران، این سوال را از خود بپرسید: "چرا من تا الان به این موضوع فکر نکرده بودم؟" و حالا روز از نو و روزی از نو! بار دیگر از آغاز به خلق سیاره‌ای کوچک و بزرگ جدید برای خود خواهید زد!

البته با این همه اگر به اینترنت مناسب دسترسی ندارید، ناراحت نباشید، بخش تک نفره نیز به قدری جالب توجه و شگفت‌انگیز است که با کمک الحاقات گوناگون  و امکانات فراوان می‌تواند شما را به تنهایی ساعتها پای یکی از عمیق‌ترین و تکرارناپذیرترین تجربه‌های بازی با PS3 بنشاند.

Resistance 3 | تاریخ انتشار: 4 اکتبر 2011 | شرکت سازنده:  Insomniac Games | ناشر: Sony Computer Entertament| امتیاز منتقدین: 83

به طور کلی فرنچایز Resistance به واقع یکی از برترین‌ سری‌های Insomniac Games محسوب می‌شود که حساب آن از تمامی فرنچایزهای دیگر تولیدی این شرکت سوا است.

در سری مقاومت، جنگ‌های جهانی اول و دوم هیچگاه اتفاق نیافتاده است، در عوض تصادف ستاره با زمین که ما آن را با نام واقعه Tunguska می‌شناسیم، باعث هجوم موجوداتی ناشناخته با نام Chimera می‌گردد. حال در نسخه سوم این موجودات ناشناخته حسابی قدرت گرفته‌اند و اوضاع به قدری وخیم است که بیشتر جامعه انسانی از بین رفته و از نسل بشر این Joseph Capelli است که بر می‌خیزد و در ماموریتی مرگ‌آور برای خاموش کردن همیشگی این موجودات فضایی عازم سفر پرخطری شود! Resistance یکی از بهترین عناوین انحصاری سونی است که علاوه بر داستان و گیم پلی، موضوعات جالب توجهی را بازگو می‌کند. تجربه آن قبل از پایان نسل هفتم و مهاجرت به نسل هشتم را فراموش نکنید.

InFamous 2 | تاریخ انتشار: 7 ژوزئن 2011 | شرکت سازنده: Sucker Punch | ناشر: Sony Computer Entertament| امتیاز منتقدین: 83

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی از انتخاب‌های هوشمندانه‌ شرکت سونی در قبال تولید کنندگان عناوین انحصاری PS3 خرید شرکت بازی‌سازی Sucker Punch بود که سبب شد دنباله بازی infamous همچنان در انحصار کنسول ژاپنی‌ها باقی بماند و قهرمان محبوب این سری تنها خاطره‌ای برای دارندگان دستگاه‌های سونی باشد. نسخه دوم infamous که در سال 2011 منتشر شد، یکی از برترین نمونه‌های عناوین سندباکس محسوب می‌گردد که با داستانی انتخاب محور و تاثیرگذاری انتخاب‌ها در روند بازی به یکی از عناوین موفق نسل هفتم در کنسول‌های سونی بدل شد.

نسخه دوم بار دیگر قهرمان نسخه اول- یا بهتر است بگوییم تبهکار نسخه اول- کول مک‌گراث را به گیمرها معرفی می‌کند. در نسخه قبلی کول با مشکلاتی که برای EmpireCity به وجود آمده بود دست و پنجه نرم کرد ولی این بار او به سمت جنوب و شهر New Marais در ایالت نیواورلئانز- لوئیزیانا حرکت کرده است و بار دیگر به خاطر نیروهای فراانسانی‌اش در معرض خطر جدی قرار دارد. نسخه دوم infamous داستانی گیرا دارد که گیمر را تا به انتها با یکی از برترین عناوین شرکت Sucker Punch تا به امروز همراه می‌سازد.

Unfinished Swan | تاریخ انتشار: 23 اکتبر 2012 | شرکت سازنده: Giant Sparrow | ناشر: Sony Computer Entertament | امتیاز منتقدین: 79

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

اگر جز آن گروهی از افراد هستید که قبول ندارند هنر در بازی‌های ویدیویی نیز تجلی می‌کنند، تنها یکبار Unfinished Swan را تجربه کنید تا به خلاف گفته‌های خود پی ببرید. سونی بازی‌سازان و استدیوهای خلاق بسیاری را به انحصار خود در آورده است. از That Game Company خالق عناوین خلاقانه‌ای مثل Flow، Flower و Journey گرفته تا بازی‌سازان خلاق شرکت Giant Sparrow که این بازی حاصل تلاش آن‌هاست.

Giant Sparrow در این بازی، روایت داستان پسر جوانی به نام مونوری را بازگو می‌کند که در قلب کتاب داستانی، ماجراجویی‌های خود به دنبال پیدا کردن قویی نصفه نیمه نقاشی شده که از نقاشی مادرش فرار کرده است، را دنبال می‌کند. قوی نصفه و نیمه نقاشی شده، ما را به دنیای سرد و سفید رنگی هدایت می‌کند که آیتم‌های صفحه با رنگی سیاه که نمادی از آب و نور و حتی آیتم‌های پلتفرمینگ را شامل می‌شوند، تزئین شده است. هر محیط جدید و هر گذر جدید نوآوری‌های بخصوص خود را دارد که شما را گاهی شگفت زده خواهد کرد. داستان مونوری و حواشی و حوادثی که بازی برای او رخ می‌دهد به همراه گرافیک هنری و محیط‌های عجیب و غریب همه و همه باعث می‌شود تا قوی ناتمام را به عنوان یکی دیگر از برترین‌های کنسول PS3 برگزینیم.

بروز رسانی: عناوین 3 KillZone و 6 Gran Turismo به لیست عناوین انحصاری سونی اضافه شد.

killzone 3 | تاریخ انتشار: 25 فوریه 2011 | شرکت سازنده: Guerrilla Games | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 84

در ادامه Killzone 2، گیمرها با جسد بی جان Visari امپراطور و دیکتاتور Helghast که در برابر پاهای Sev و ریکو جان باخته است روبرو می‌گردند ولی این جنگ تا پیروزی راه زیادی روبروی دو قهرمان داستان کیلزون قرار داده است. در خلال ایجاد شده ناشی از مرگ ویزاری، دنیایی مملو از قتل و طرح ریزیهای سیاسی پیش روی گیمرها تصویر نموده است. دنیایی که در آن تک و تنها و با تجهیزات محدود باید به نبرد با ارتش هلگاست بپردازید. نبردی که دیگر هدفش پیروزی نیست، بلکه زنده نگاه داشتن و نجات از مرگ است.در سومین نسخه از سری کیلزون که به نمایندگی از این فرنچایز انحصاری سونی برگزیده شده است، شما بار دیگر با گیم پلی مملو از هیجان نسخههای قبلی روبرو هستید که نه تنها بخش تک نفره سرگرم کننده‌ای دارد، بلکه می‌تواند ساعت‌ها شما را با بخش چند نفره مشغول نگاه دارد.

Gran Turismo 5  | تاریخ انتشار: 24 نوامبر 2010 | شرکت سازنده: Polyphony Digital | ناشر: Sony Computer Entertainment | امتیاز منتقدین: 84

سری GT، با صدها ماشین و جاده‌های متنوع می‌خواهد بار دیگر دنیای جدیدی از شبیه سازی بازیهای اتوموبیل رانی را در پیش چشمان کاربران به تصویر بکشد.انجین تازه این سری انعطاف و تکمیل بازی را به لطف محتوای قابل دانلود در اختیار بازیکنان گذاشته است. همچنین در نسخه بعدی قرار است این بار ماشین سواریهایتان به تلفنهای هوشمند و تبلتها نیز سرایت کند و تجربه نویی در اختیارتان قرار دهد. با 1200 ماشین که لیست آن‌ها به لطف DLC‌ها تکمیل می‌گردد، 33 لوکیشن گوناگون و موارد بزرگ دیگر، سری GT را می‌توان نماینده‌ای لایق قرار گرفتن در لیست بهترین عناوین نسل هفتم دانست.

عناوین انحصاری Xbox 360

Forza MotorSport | تاریخ انتشار: 4 اکتبر 2011 | شرکت سازنده: Turn 10 Studios | ناشر: مایکروسافت | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سرعت را با حرکت بر روی یکی از دقیق‌ترین شبیه‌سازی‌های عناوین اتومبیل‌رانی تجربه کنید و خود را  به بالاترین سرعت ممکن برسانید. فرنچایز فورزا موتواسپرت را به عنوان نماینده یکی از برترین سری‌های نسل هفتم برگزیدیم. شبیه سازی و فیزیک دقیق، لیستی نامحدود از اتومبیل‌های شاخص، امکانات شخصی‌سازی نامحدود و از همه مهم‌‌تر راندن اتومبیل‌های رویایی شما! در یک کلام فورزا همان چیزی است که علاقمندان به دنیای ماشین در جستجوی آن هستند. خصوصا اگر این مزیت‌ها را به همراه پشتیبانی از کینکت باشد که سبب می‌شود تجربه‌ای ناب از تجربه راندن اتومبیل در شما بیدار شود.

بد نیست اگر عنوان دیگر این سری با نام Forza Horizion نیز یادی داشته باشیم. لذت بازی‌های سری فورزا را این بار، با اتمسفر مسابقات واقعی و البته جاده‌های بی‌انتها و آزاد تجربه کنید! Forza Horizion به نوعی با گیم پلی اکشن و سریع خود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت نسخه‌های قبلی این سری را با ویژگی‌های جدید در خود جمع کرده است. مجموعه‌ای شامل گرافیک چشم‌نواز، فیزیک بسیار دقیق حاکم در کل نسخه‌ها و دنیایی از ماشین‌های رویایی! گیم پلی بازی بر پایه شرکت در مسابقات چیده شده است و در بعضی از مکان‌ها می‌توانید خازج از جاده به گشت و گذار بپردازید.

Alan Wake | تاریخ انتشار: 14 می 2010 | شرکت سازنده: Remedy Entertainment | ناشر: مایکروسافت | امتیاز منتقدین: 83

5

سرگردان شدن در کابوس‌های شبانه نویسنده رمان‌های معروف، آلن و تلاش برای بیدار شدن از کابوس‌هایی که ترس را برای هر گیمر علاقمند به ژانر وحشتی لذت بخش می‌کند. آلن که بعد از آشنایی با نامزدش آلیس مدتی است دچار کابوس شده است، بعد از تصادف در مسیر کلینیک پزشکی، همسرش را گم می‌کند. با گذشت دوره درمانی و درمان خواب‌های رازآلود، آلن زن مرموزی که بسیار شبیه آلیس است در بیمارستان می‌بیند، و این سرآغاز خواب‌های دیگری‌ست! خواب‌هایی که این بار کابوس‌هایی هستند که تک تک ‌آن‌ها در حال تبدیل شدن به حقایقی هستند که آلن در کتاب‌هایش به آن‌ها اشاره کرده است! آلن می‌نویسد و شهر آن‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند.

آلن ویک به لحاظ گیم پلی بیشتر به فیلم سینمایی شباهت دارد تا بازی ویدیویی و شما را در دنیایی مملو از مرحله‌های داستانی، پازل‌های جور و واجور، مبارزات اشتیاق آور و دشمنان ترسناک قرار می‌دهد. داستان بازی چند لایه و به قدری عمیق است که گاهی شما را با اتفاقات غیر منتظره شوکه می‌کند! اگر تاکنون سمت این عنوان نرفته‌اید، لحظه‌ای در غرق شدن در کابوس‌های آلن شک نکنید!

Halo Reach | تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2010 | شرکت سازنده: Bungie Software | ناشر: مایکروسافت | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

Bungie با ساخت آخرین نسخه از فرنچایز Halo، وداعی درخور با این سری محبوب ارائه کرد. آخرین نسخه از این سری با نگاهی به گذشته و آینده داستان این بلاک باستر اول شخص، نقاط ناگفته داستان را برای خاتمه این فرنچایز بازگو کرد. همچنین استفاده از المان‌های محبوب گیم پلی در نسخه‌های قدیمی این سری و اضافه کردن بعضی موارد جذاب دیگر به آن تجربه‌ای نو و آشنا از بازی Halo رقم زد.

Gears Of War 3 | تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2011 | شرکت سازنده: Epic Games | ناشر: مایکروسافت | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سومین نسخه از چرخ‌دنده‌های جنگ را به نمایندگی از یکی از بهترین و تحسین برانگیزترین فرنچایزهای هفتمین عصر از بازی‌های رایانه‌ای برگزیدیم. فرنچایز Gears Of War با گیم پلی شوتر تاکتیکی از کمپانی Epic! این بازی نیز یکی دیگر از عناوینی است که با بهره برداری از موتور قدرتمند Uneral Engine 3 به مرحله تولید و انتشار رسیده و در آن، نبرد حماسی و پرکششی ما بین انسان‌ها و لوکاست‌ها که از اعماق زمین بیرون خزیده‌اند برای بقا و نگاه داشتن سیاره روایت می‌شود.

بر خلاف دیگر شوتر‌ها، چرخ‌دنده‌های جنگ بر همکاری تیمی تاکید دارد! تمامی مراحل، طراحی گیم‌پلی و باقی موارد همگی بر این موضوع تاکید دارند. بازی تیمی خود را می‌توانید با یک گیمر دیگر انجام دهید یا از بازیکنان مجازی درون بازی استفاده کنید که قدرت، خصوصیات و شخصیت مخصوص خود را دارند. قابلیت‌هایی که برای بازی آنلاین نیز در این نسخه در نظر گرفته است، بسیار متنوع و جالب هستند! قابلیت‌هایی مثل شناخت فرامین صوتی شما که با کمک آن می‌توانید با دوستانتان در بازی صحبت کنید و با هم استراتژی‌های جدید را برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید از مشخصات، توانایی و اچیومنت‌ها و موارد متنوع دیگری به همراه دوستانتان بهره‌مند شوید.

 عناوین انحصاری Nintendo Wii & Wii U:

 The Legend of Zelda: Skyward Sword | تاریخ انتشار: 20  نوامبر 2011 | شرکت سازنده:  Nintendo | ناشر:  Nintendo | امتیاز منتقدین: 93

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

چه کسی است که کودکی‌اش را پای تلویزیون یا کنسول‌های قدیمی سر کرده باشد و نامی از شخصیت محبوب سری زلدا، لینک به گوشش نخورده باشد. به واقع اگر بخواهیم لیستی از بهترین‌ و لذت‌بخش‌ترین عناوین نینتدو داشته باشیم که از برترین بازی‌های این کنسول‌ باشد، باید از سری Zelda نام برد. بازی همان اتمسفر محبوب زلدای جوان را با گیم پلی مملو از شمشیر بازی‌های لذت بخش و داستان عمیق و جالب همراه کرده که گرافیک و مدل‌سازی کارتونی آن در زیر سایه نکات بسیار مثبتش محو شده است. به علاوه تجربه این بازی با Motion Plus ما را مجاب کرد که آن را در لیست بهترین‌ بازی‌های نسل هفتم قرار دهیم.

Mario Kart Wii | تاریخ انتشار: 27 آپریل 2008 | شرکت سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 82

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی دیگر از تجربه‌هایی که لذت قرار گرفتن در نقش ماریو و ده‌ها شخصیت کارتونی و محبوب دیگر را برای شما به ارمغان می‌آورد. بازی بیش از 32 زمین مسابقه با تنوع چشم‌گیر دارد که در آن باید پشت موتورهای کارتونی خود بنشینید و به رقابت با دیگران بپردازید.

در کنار اینها، استفاده از Wii Remote یا Wii Wheel تجربه لذت‌بخش بازی را چند برابر لذت‌بخش‌تر می‌کند و شاید حتی در لیست بهترین گیم پلی بازی‌های مسابقه‌ای قرار بگیرد. همچنین می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین با دوستانتان اجرا کنید و به رقابت با شخصیتهای مورد علاقتان بپردازید.

Super Mario Galaxy 2 | تاریخ انتشار: 23 می 2010 | شرکت سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 97

3333

چه چیزی از غرق شدن در کهکشان سوپرماریو می‌تواند بهتر باشد؟ کنترل روان، گرافیک دوست داشتنی و شخصیتی که بسیاری از ما با او بزرگ شده‌ایم و خاطرات کودکیمان را با آن ترکیب کرده‌ایم. چه چیزی ماریو، قارچ خور قد کوتاه دوست داشتنی با آن کلاه قرمز و سبیل بلندش را انقدر جادویی می‌کند که بعد از سال‌های سال و حضور ده‌ها شخصیت جدید، همچنان یکی از پرفروش‌ترین عناوین دنیای ویدیو گیم است و ده‌ها و هزاران هواخواه پر و پا قرص در سنین متفاوت دارد؟

بازی از استانداردهای بالایی در این زمینه برخوردار است و با ایده‌های نو، ماریو دنیای بچگی را به شکلی تازه به خورد گیمرها می‌دهد. Super Mario Galaxy نه تنها یکی از بهترین عناوین نینتدو در نسل هفتم، بلکه نام ماریو را به عنوان یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های کهکشان نینتندو حک می‌کند.

GoldenEye 007  | تاریخ انتشار: 2 نوامبر 2010 | شرکت سازنده: Eurocom Entertainment Software | ناشر: اکتیویژن | امتیاز منتقدین: 81

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی از برترین عناوین شوتر اول شخص کنسول‌های Wii که با گیم پلی اکشن خالص و شخصیت پردازی مناسب، داستان جیمزباندی و ... خود را در دل هواداران ماموریت‌های مخفی مامور 007 جای کرد. لذت تجربه قرار گرفتن در بطن ماموریت‌های جاسوسی سازمان جاسوسی بریتانیا با کمک کنترلرهای بخصوص کنسول wii بدون شک تجربه خوبی با خود به همراه دارد، حتی اگر گرافیک بازی چندان چشم نواز نباشد و کمی قدیمی به چشم برسد! اما موسیقی و خلاقیت و لذت از بازی جای آن را در دل آدم پر می‌کند!

‌ Wii Sports Resort | تاریخ انتشار: 26 جولای 2009 | شرکت سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 80

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی از برترین تجربه‌های استفاده از تکنولوژی حرکتی Motion Capture! بازی که می‌تواند ساعت‌ها شما را با دوستانتان در تفریحات تابستانی‌تان به جنب و جوش حرکات بامزه ورزشی وادارد! استفاده از کاراکترهای جدید، ده‌‌ها ورزش متنوع و حرکات قابل استفاده متنوع در جزیره‌ با گرافیک کارتونی با نام Wuhu را در کنار انمیشین‌های دلچسب کاراکترها قرار دهید تا بتوانید لذت بازی با یکی از بهترین‌ عناوین نسل هفتم را تجربه کنید.

 ‌ Monster Hunter Tri | تاریخ انتشار: 20 آپریل 2010 | شرکت سازنده: Capcom | ناشر: Capcom| امتیاز منتقدین: 84

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بخشش و انتقام! مجازات و پاداش! این موضوعات تم‌های اصلی یکی از تاثیرگذارترین و بهترین عناوین کنسول Wii هستند. کپکام با هوشمندی ابتکار تازه‌ای برای استفاده حداکثری از قدرت سخت افزاری Wii ایجاد نموده است: ایجاد محیط‌های کوچک با تعداد زیاد و در نتیجه خلقی دنیایی با وسعت بالاتر! شمشیرهای غول پیکر و بلند خود را بردارید و با هر حرکت کنترلر Wii یک ضربه بر پیکر هیولاها وارد سازید و لذت ریختن خون با شمشیر بازی واقعی را تجربه کنید! حال این لذت‌ها اگر به صورت آنلاین تجربه کنید و دوستانتان را نیز به مبارزه و قلع و قم دشمنان دعوت کنید لذت دوچندانی تجربه خواهید کرد که باعث می‌شود شما نیز مثل ما این عنوان را یکی از برترین‌های کنسول نینتدو قرار دهید.

 Resident Evil 4: Wii Edition | تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2007 | شرکت سازنده: Capcom | ناشر: Capcom | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سری رزدینت اویل را اکثر گیمرها ‌می‌شناسند و بدون شک علاقمندان به ژانر وحشت خاطرات دلچسب و دلهره‌آور آن در یادهایشان ثبت کرده‌اند. این بار نوبت به کنسول Wii و گیمرهای این کنسول رسیده است تا طعم اکشن و تیراندازی با کمک کنترلرهای لذت بخش Wii تجربه کنند. بدون شک یکی از برترین تجربه بازی‌های شوتر با کمک این کنترلر است که با کمک الحاقات اضافی و قرار دادن ملحقاتی که به صورت اختصاصی برای کنسول PS2 در این بازی قرار داده شده بود، لذت دو چندانی به همراه آورده است.

Sin and Punishment: Star Successor | تاریخ انتشار: 27 ژوئن 2010 | شرکت سازنده:  Treasure| ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 87

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

یکی از چالش برانگیزترین عناوین Wii که سختی آن بعضی گیمرها را از قبل، از تجربه آن باز می‌دارد! اما گرافیک هنری, داستان پیچیده که در آن گاهی گم و سرگردان می‌شوید به همراه کات سکانس‌های عجیب و غریب! کلا بازی کمی غریب و پیچیده است و حتی دشمنانی عجیب و غریب دارد که از در و دیوار بر روی سرتان فرود می‌آیند. با تمامی تفاسیر به تمامی دارندگان کنسول Wii توصیه می‌کنیم لذت تجربه این بازی با 60 فریم در ثانیه را روی کنسول‌هایشان از دست ندهند.

‌  Xenoblade Chronicles |  تاریخ انتشار: 6 آپریل 2012 | شرکت سازنده:  Monolith Soft | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 92

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

عناوین RPG در هر کنسولی که باشند طرفداران بخصوص خود و صد البته لذت به پایان رساندن و گشت و گذار کردن بخصوص خود را دارند. این عنوان نیز یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین عناوین ژانر RPG در نسل هفتم است که شاید به پایان رساندن آن با توجه به صدها ماموریت فرعی و اصلی که در آن قرار دارد ماه‌ها به طول بینجامد. جهانی وسیع و پویا و سیستم مبارزه‌ای تغییر پذیر و قابل پیشرفت و داستانی وسیع که لذت تجربه ژانر RPG را به کنسول Wii می‌آورد.

Super Smash Bros. Brawl  | تاریخ انتشار: 9 مارچ 2008 | شرکت سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 93

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تعداد تحسین برانگیزی از آیتم‌های قابل کشف و انلاک کردن شخصیت‌های جدید، حتی شخصیت‌های دوست داشتنی دنیای بازی همچون ماریو! این‌ها به کنار، حالت‌های گوناگون و متنوع را با تنظیمات و مراحل گوناگون را در نظر بگیرید تا متوجه شوید که این عنوان لایق قرار گرفتن در لیستی از 10 تا از برترین‌ها در هفتمین نسل کنسول‌های بازی است. بازی به قدری بلند است که اگر کسی بتواند 100 درصد آن را تکمیل کند، بدون شک ساعت‌های بسیار بیشتری از آنچه تصور می‌کنید پای بازی کردن با شخصیت‌های محبوب نینتدو وقت گذاشته است.

  Kirby's Epic Yarn | تاریخ انتشار: 17 اکتبر 2010 | شرکت سازنده: Good-Feel | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 86

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تجربه پلتفرمینگ با کنسول نینتدو wii و آن هم با یک توپ صورتی دوست داشتنی که شاید در زمان رونمایی کسی تصور نمی‌نمود که تا این حد با شخصیتی دوست داشتنی در دنیای بازی های ویدیوی ژاپنی روبرو باشیم. بازی مراحل لذت بخش با طراحی دلچسبی دارد که تجربه پیش روی و کسب امتیاز بیشتر با کمک کنترل روان و لذت بخش، لذت آن را چند برابر می‌کند. بازی همچنین از سیستم امتیاز بندی و دستیبابی به اچیومنت‌ها نیز برخوردار است که به خودی خود باعث برانگیزش حس رقابت در شما خواهد شد.

New Super Mario Bros. Wii | تاریخ انتشار: 15 نوامبر 2008 | شرکت سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 87

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بعد از موفقیت عنوان 2 بعدی New Super Mario Bros در کنسول دستی نینتندو DS، نوبت به گیمرهای کنسول دیگر نینتندو، Wii رسید تا لذت بازی با ماریو را دوباره تجربه نمایند. البته این بار بازی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در خانه جدید نینتدو تجربه می‌کند. از طراحی جادویی و بسیار دلچسب مراحل بگیرید تا شخصیتی که راز دوست داشتنی بودنش را شاید هیچ کس نمی‌داند. بخش تک نفره و دو نفره بازی تجربه فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد و فروش بالای بازی نه تنها مهر تاییدی بر این سخنان است، بلکه نمایانگر آن است که ماریو همچنان ماریوست و هزاران خواهان دارد!!

 Donkey Kong Country Returns | تاریخ انتشار: 24 می 2013 | شرکت سازنده:  Monster Games Inc | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 83

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

بعد از اتمام سری Metroid Prime، بهترین خبری که نینتدو برای دارندگان کنسول Wii و طرفداران این سری اعلام کرد آن بود که قرار است Donkey Kong Country Returns ساخته شود. شاید در نگاه اول چندان این بازی برایتان مهم نباشد، اما زمانی که چند ساعتی را در آن غرق شدید و توانایی‌هایتان حسابی بر سر آن به چالش کشیده شد، تازه اهمیت حضور این بازی را در کنسول Wii و به همین ترتیب لیست بهترین‌ها درک خواهید نمود.

  Metroid Prime Trilogy | تاریخ انتشار: 24 آگوست 2009 | شرکت سازنده: Retro Studios | ناشر: Nintendo | امتیاز منتقدین: 91

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

باز هم استدیوهای Retro و باز هم عنوانی که جایگاهش در بین بهترین‌های نسل هفتم نینتدو قرار بگیرد. Retro نه تنها عناوین پلتفرمینگ درخشانی همچون Donkey Kong Country را در کارنامه خود دارد، بلکه خالق سری پرطرفدار دیگری با نام Metroid نیز هست. نسخه سوم این بازی نمونه کاملی از آنچه که کنترلر Wii می‌تواند در بازی‌های اکشن اول شخص به نمایش بگذارد می‌باشد. در کنار آن‌ها، داستان سرایی فوق‌العاده با چاشنی اکشن! بدون شک تجربه این عنوان برای دارندگان کنسول‌های نینتدو اجتناب ناپذیر است.

بالاخره لیست کامل بازی‌های نسل هفتمی ما به پایان رسید. در بخش قبلی عناوین مشترک و  در این مقاله به عناوین انحصاری پرداختیم. نظر شما چیست؟‌ بازی‌های نسل هفتمی که در ذهن شما به عنوان برترین عناوین قرار دارند،‌ کدامند؟ لیست عناوین خود را با ما در میان بگذارید تا زومیت را با همکاری گیمرهای زومیتی زینت ببخشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات