Tom Clancy در سن 66 سالگی درگذشت

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
تام کلنسی، یکی از مطرح‌ترین چهره‌ها و نمادهای موجود در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، در اثر سکته‌ی قلبی در شهر بالتیمور در گذشت. این نویسنده‌ی موفق، شماری از پرفروش‌ترین داستان‌های پلیسی-جنایی و جاسوسی را آفریده است که درون مایه‌ای علمی-تخیلی را در بستری واقعی داشته‌اند.
تبلیغات

نوشته‌های وی، پا را فراتر از کتاب‌ها گذاشته و موفقیت‌های عظیمی را در قالب فیلم‌های سینمایی و همچنین بازی‌های رایانه‌ای کسب کردند که از جمله‌ی آنها می توان به سری بازی‌های Splinter Cell، Rainbow Six و Ghost Recon اشاره کرد.

به گفته‌ی برخی از کارشناسان حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، کلنسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای را متحول ساخت و به گواه آن‌ها، وی ژانر جدیدی را چون جاسوسی را در این صنعت بنا نهاد.

بازی‌های که بر اساس رمان‌های وی در ژانر جاسوسی ساخته شده‌اند، نمونه‌های فوق‌العاده و به‌یادماندنی از بازی‌های توسعه داده شده در صنعت بازی‌های رایانه‌ای است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Clear and Present Danger، Patriot Games، The Hunt od Red October و The Sum of All Fears اشاره کرد که با بازی هنرمندانی چون هریسون فورد، شان کانری و بن افلک بر پرده‌ی نقره‌ای نقش بسته‌اند.

SamFisher

Jack Ryan، مامور مخفی سازمان سیا، معروف‌ترین شخصیت بازی‌های تام کلنسی است که در بازی Jack Ryan: Shadow One دوباره وارد حیات خواهد شد.

با اینکه تام کلنسی دیگر در میان ما نیست، اما شاهکار‌های وی در قالب کتاب، فیلم و بازی‌های رایانه‌ای در کنار ما خواهند بود. آیا شما نیز خاطراتی را با آفریده‌های این نویسنده‌ی خلاق دارید؟ آن‌ها را با ما دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات