پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلار پیش از پایان سال روانه بازار می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره قیمت کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 سونی و ایکس باکس وان مایکروسافت مشخص شد. ازآنجاکه عناوین بازی‌های مشترک بین دو کنسول بازی معمولا بسیارند، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کاربران قیمت به شمار می‌رود و این بار سونی، توانسته یک قیمت بسیار مناسب را برای نسل بعدی کنسول بازی خود در نظر بگیرد و آن را با قیمت 399 دلار، یعنی 100 دلار ارزان‌تر از ایکس باکس وان روانه بازار کند.
تبلیغات

سونی در کنفرانس شب گذشته خود در نمایشگاه تخصصی بازی E3، جزئیات کاملی را در رابطه با PlayStation 4 مطرح کرد که در یک مقاله مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت. اما همان‌طور که شب گذشته در زومیت خواندید، مایکروسافت قیمت 499 دلار را برای ایکس باکس وان در نظر گرفته و این کنسول بازی قرار است در ماه نوامبر یعنی یک ماه پیش از پایان سال 2013 وارد بازار شود. سونی نیز در کنفرانس امروز صبح خود قیمت 399 دلار را برای پلی استیشن 4 اعلام کرد که انتخاب را برای طرفداران مردد سونی ساده تر می‌کند.

سونی در کنفرانس دیروز خود اعلام کرد که برخلاف ایکس باکس وان، کاربران قادر خواهند بود تا بازی‌های دست دوم خود را براحتی به فروش رسانده یا به دیگری واگذار کنند و همچنین برای استفاده از پلی استیشن 4 نیازی به اتصال به اینترنت نیست. در ایکس باکس وان کنسول بازی حداقل یک بار در روز باید به اینترنت متصل شده تا اصل بودن بازی را کنترل کند و این عامل باعث نارضایتی بسیاری از علاقمندان بازی شده است.

به این ترتیب سونی نه‌تنها محدودیت‌های مایکروسافت را در کنسول بازی خود قرار نداده بلکه قیمت پایین‌تری را نیز برای آن در نظر گرفته است، تا این بار خوره‌های بازی راحت‌تر به سمت کنسول بازی ژاپنی‌ها گرایش پیدا کنند. البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که قابلیت‌های جانبی کنسول بازی مایکروسافت مانند وجود ست‌تاپ باکس و حسگر حرکتی کینکت، موجب گران‌تر شدن این کنسول بازی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات