موش‌های گیمر حالا در بازی Doom به دشمنان شلیک می‌کنند!

دوشنبه 24 آذر 1404 - 12:45
مطالعه 2 دقیقه
موش درحال اجرای بازی Doom
موش‌های گیمر بازگشته‌اند؛ نسل جدید پروژه‌ی Doom II به آن‌ها امکان شلیک و حرکت پیچیده‌تر را در دنیای مجازی می‌دهد.
تبلیغات

موش‌هایی که در سال ۲۰۲۱ با «بازی‌کردن» Doom II اینترنت را شگفت‌زده کرده بودند، حالا با نسخه‌ای جدید از همان پروژه برگشته‌اند که دیگر صرفاً یک نمایش عجیب نیست و تعامل واقعی‌تری با بازی ارائه می‌دهد. مهم‌ترین تغییر، امکان شلیک در محیط Doom است که پروژه را یک قدم به گیم‌پلی واقعی نزدیک‌تر می‌کند.

پروژه به رهبری ویکتور توت،مهندس علوم اعصاب، وارد نسل دوم شده و توانایی‌های موش‌ها را در بازی‌کردن Doom گسترش داده است. در نسخه‌ی اولیه، حرکت موش‌ها فقط به جلو رفتن در مسیرهای ساده‌شده محدود می‌شد و تعامل چندانی با مکانیک‌های بازی وجود نداشت؛ موضوعی که تعریف «بازی‌کردن» را زیر سؤال می‌برد.

در نسخه‌ی جدید، سیستم حرکتی پیشرفته‌تر شده است و موش‌ها می‌توانند در محیط مجازی ناوبری پیچیده‌تری داشته باشند. نمایشگرهای AMOLED خمیده که میدان دید را می‌پوشانند، تجربه‌ی فراگیرتری نسبت‌به نمایشگرهای تخت قبلی ایجاد کرده‌اند و ثبات بصری بیشتری در اختیار حیوان قرار می‌دهند.

برای ایجاد حس فضا و برخورد با محیط، از پاف‌های ملایم هوا به سمت پوزه‌ی موش استفاده می‌شود تا بدون روش‌های تهاجمی، بازخوردی شبیه برخورد با دیوارها منتقل شود. این راهکار به موش‌ها کمک می‌کند ارتباط بهتری میان حرکت فیزیکی و نتیجه‌ی آن در فضای مجازی برقرار کنند.

نکته‌ی مهم‌تر درمورد پروژه‌ی Doom II اضافه‌شدن ماشه‌ی فیزیکی است که به موش‌ها اجازه می‌دهد شلیک کنند. حالا آن‌ها نه‌تنها حرکت می‌کنند، بلکه یکی از ورودی‌های اصلی بازی‌های شوتر اول‌شخص را هم فعال می‌کنند؛ هرچند هنوز خبری از نبردهای پیچیده نیست.

باوجود پیشرفت‌ها، پروژه همچنان بدون رابط‌های عصبی تهاجمی و با سخت‌افزار مصرفی و متن‌باز اجرا می‌شود. هدف اصلی هم نشان‌دادن بلوغ یک پلتفرم آزمایشی کم‌هزینه است؛ جایی‌که موتور سبک و قابل‌تغییر Doom به بستری عملی برای آزمایش تعامل حیوانات با محیط‌های مجازی تبدیل شده است.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات