ایکس باکس جدید به منظور جلوگیری از خرید و فروش بازی‌های دست دوم نیاز به ارتباط اینترنتی مستمر دارد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
مطالعه 1 دقیقه
تنها 2 هفته تا زمان معرفی پلی استیشن بعدی سونی زمان باقی مانده است که اخبار مرتبط با کنسول‌های بازی داغ شده‌اند. در همین راستا به‌تازگی اطلاعاتی در مورد ایکس باکس بعدی مایکروسافت بدست رسیده است. مجله Edge اعلام کرده که کنسول بازی بعدی مایکروسافت برای فعال‌سازی بازی‌های روی دیسک 50 گیگابایتی بلو-ری نیاز به ارتباط اینترنتی مستمر دارد. بدین‌ترتیب باز-فروش بازی‌ها و خرید بازی‌های دست دوم امکان‌پذیر نخواهد بود.
تبلیغات

پیش از این اطلاعاتی شایعه شده بود که بازی‌های نسل بعدی کنسول ایکس باکس از دیسک بلو-ری استفاده خواهند کرد و مایکروسافت نیز سیستم خاصی را برای فعال‌سازی بازی‌ها در نظر خواهد گرفت که از کپی غیرقانونی بازی‌ها ممانعت می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد این سیستم بسیار سخت گیرانه است و کاربران قادر به اشتراک‌گذاری بازی‌های خود با دیگران یا فروش بازی قدیمی خود نخواهند بود. بدون شک این محدودیت باعث نارضایتی علاقمندان خواهد شد و به‌همین‌دلیل، امیدواریم مایکروسافت راهی را برای اشتراک‌گذاری بازی‌ها در نظر بگیرد.

اگر این اطلاعات درست باشند، در سیستم جدید کنسول ایکس باکس هر دیسک بازی تنها روی یک دستگاه کنسول ایکس باکس فعال می‌شود و پس از فعال شدن آن امکان اجرای بازی روی ایکس باکس دیگر وجود نخواهد داشت.

مجله Edge همچنین اعلام کرده که نسل بعدی ایکس باکس با پردازنده 1.6 گیگاهرتزی 8 هسته‌ای AMD روانه تجهیز خواهد شد و از گرافیک آن نیز از D3D 11.x پشتیبانی می‌کند و این کنسول 8 گیگابایت حافظه رم نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات