فصلی تازه برای خلق بازیهای جهانباز؛ موتور بازیسازی Unreal Engine 5.6 در دسترس قرار گرفت
نسخهی ۵٫۶ موتور بازیسازی Unreal Engine اکنون در دسترس توسعهدهندگان قرار گرفته و با مجموعهای از بهروزرسانیهای فنی همراه است که توسعهی جهانهای باز واقعگرایانه را در نرخ ۶۰ فریمبرثانیه برای سختافزارهای نسل جدید آسانتر میکند.
اپیک گیمز در رویداد State of Unreal، ویژگیهای جدید Unreal Engine 5.6 را معرفی کرد و در ویدیویی اختصاصی بهنمایش گذاشت.
از مهمترین تغییرات میتوان به بهبود چشمگیر عملکرد نورپردازی Lumen با ردیابی پرتو سختافزاری، استریم سریعتر هندسهی محیط برای بارگذاری روانتر جهانهای بزرگ، بازطراحی ابزارهای حرکتی و ابزارهای Tween، ویرایشگر منحنیها با رابط کاربری سادهتر، فیزیک جدید و ابزارهای تولید MetaHuman که حالا مستقیماً در موتور قرار گرفتهاند، اشاره کرد. اجرای بهینهتر و روانتر GPU Spawning در زمان اجرا از دیگر تغییرات مهم است.
پخش از رسانه
اولین نمایش گیمپلی بازی The Witcher 4 امروز منتشر شد که در آن برخی از قابلیتهای نسخهی UE 5.6 بهصورت عملی بهنمایش درآمد. اگرچه ویدیو بیشتر جنبهی نمایشی دارد، اما نشان میدهد که چگونه فناوریهای جدید مانند Nanite Foliage میتوانند به توسعهدهندگان اجازه دهند پوشش گیاهی متراکم و واقعگرایانهای بسازند، بیآنکه فشار زیادی به عملکرد سیستم وارد شود.
CD Projekt Red برای توسعهی ویچر جدید از Unreal Engine 5.6 استفاده میکند و با همکاری نزدیک با اپیک، در حال پیادهسازی فناوریهایی است که میتوانند بازی را به یکی از غوطهورکنندهترین نقشآفرینیهای جهانباز تاریخ تبدیل کنند.