تبلیغات وارد بازی‌های بزرگ EA می‌شوند؟

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو شرکت EA روی ساختمان
ظاهراً شرکت EA درحال بررسی روش‌های مختلف برای نمایش‌ تبلیغات در بازی‌های بزرگ است.
تبلیغات

اندرو ویلسون، مدیرعامل الکترونیک آرتز (EA)، تأیید کرد این شرکت درحال بررسی روش‌های نمایش تبلیغات در بازی‌های بزرگ است؛ عناوینی که گیمرها آن‌ها را به‌صورت پیش‌خرید و با قیمت کامل (حدود ۷۰ دلار) تهیه می‌کنند.

اریک شریدان از گلدمن ساکس در بخش پرسش‌وپاسخ گزارش مالی اخیر EA، از ویلسون درمورد قراردادن تبلیغات در بازی‌های بزرگ سؤال کرد. ویلسون در پاسخ گفت: «تبلیغات فرصتی برای رشد ما محسوب می‌شوند. درحال حاضر تیم‌هایی در داخل شرکت داریم که مشغول بررسی چگونگی اجرای صحیح تبلیغات در بازی‌ها هستند.»

باتوجه‌به پیش‌بینی رشد درآمد صنعت بازی‌ها به ۵۸۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰، تبلیغات درون بازی روندی طبیعی به‌نظر می‌رسند. برخی گیمرها این تبلیغات را آزاردهنده می‌دانند، اما برخی دیگر تا زمانی‌که تبلیغات به‌صورت طبیعی نمایش داده شوند و در تجربه‌ی بازی تداخل ایجاد نکنند، آن را به‌عنوان بخشی از واقعیت می‌پذیرند.

تبلیغ سریال The Boys در بازی UFC 2024
The Gamer

EA سابقه‌ی چندان درخشانی در زمینه‌ی تبلیغات درون بازی ندارد و در سال ۲۰۲۰ تبلیغات تمام‌صفحه‌‌ی مربوط به سریال تلویزیونی The Boys را در بازی UFC 4 قرار داد. این شیوه‌ی تبلیغات با استقبال بسیار ضعیف کاربران مواجه شد، زیرا روند بازی را مختل می‌کرد. واکنش منفی گیمرها درنهایت EA را مجبور به حذف تبلیغ از بازی UFC 4 کرد.

وب‌سایت گیم‌اسپات مدتی پیش تأیید کرد EA با قراردادن تبلیغات در بازی‌های خود، رویکردی جدی را درپیش گرفته است. Need for Speed Carbon و Battlefield 2142 ازجمله اولین بازی‌هایی بودند که در آن‌ها تبلیغات به‌نمایش درآمد. در سال ۲۰۰۸ یکی دیگر از بازی‌های محبوب EA به نام Burnout Paradise، تبلیغات سیاسی را برای نامزدشدن باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نمایش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات