مایکروسافت بازی‌های بلیزارد را به چین برمی‌گرداند

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت های بازی Overwatch درحال تیر اندازی
پس‌از دوره‌ی یک‌ساله‌ی پرآشوب، خبرهای خوبی برای گیمرهای چینی وجود دارد؛ زیرا بازی‌های بلیزارد به‌زودی به کشور آن‌ها باز خواهند گشت.
تبلیغات

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی بلیزارد، قرارداد جدیدی میان واحد گیمینگ مایکروسافت، بلیزارد و شرکت چینی NetEase منعقد شده است که بر اساس آن، بازی‌های محبوبی مثل Overwatch 2 و World of Warcraft اواخر تابستان دردسترس گیمرهای چینی قرار خواهند گرفت.

جوهانا فیرز، رئیس بلیزارد، می‌گوید: «ما در بلیزارد از همکاری با NetEase هیجان‌زده هستیم و با قدردانی عمیق از همکاری بین تیم‌هایمان، تلاش می‌کنیم تجربه‌ای جذاب از بازی را برای گیمرهای چینی رقم بزنیم. ما از اشتیاق جامعه‌ی چینی به بازی‌های بلیزارد درطول سال‌های گذشته بسیار سپاس‌گزاریم و همه‌ی تمرکز خود را بر بازگرداندن بازی‌هایمان به این کشور معطوف کرده‌ایم.»

ویلیام دینگ، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی NetEase، درمورد همکاری جدید با مایکروسافت و بلیزارد گفت: «ما با جشن‌گرفتن همکاری‌هایمان، بسیار هیجان‌زده هستیم. با تکیه بر اعتماد و احترام متقابل، وارد فصل جدیدی می‌شویم و به کاربران خود در این جامعه‌ی منحصربه‌فرد خدمت می‌کنیم.»

بلیزارد و NetEase قبلاً به‌مدت چندین سال با یکدیگر همکاری داشتند. NetEase به انتشار عناوین بلیزارد در چین کمک می‌کرد، زیرا شرکت‌های خارجی برای انتشار بازی در این کشور ملزم به همکاری با یک شرکت چینی هستند. این روابط در سال ۲۰۲۲ به‌هم خورد و پشتیبانی از بازی‌ها در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) به حالت تعلیق درآمد.

با گذشت حدود دو سال از آغاز بررسی‌های نظارتی، مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ با پرداخت مبلغ ۶۹ میلیارد دلار، اکتیویژن-بلیزارد را تصاحب کرد. قرارداد جدید بین بخش گیمینگ مایکروسافت، بلیزارد و NetEase فراتر از بازگرداندن بازی‌های بلیزارد به چین است. بر اساس این توافق، دو شرکت همچنین درحال بررسی انتشار تعداد بیشتری از بازی‌های طرف چینی برای کنسول ایکس باکس هستند.

NetEase در درجه‌ی اول بر حفظ خدمات آنلاین بازی‌ها تمرکز دارد، اما این شرکت تعدادی از استودیوهای توسعه‌دهنده‌ی داخلی را نیز به مالکیت خود درآورده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات