بازی جی تی ای ۵ به اندروید و نینتندو سوییچ می‌آید؟

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
بازی GTA V
افشای کد منبع GTA V باعث شد توسعه‌دهندگان مستقل تلاش‌های خود را برای انتشار این بازی روی اندروید، لینوکس و نینتندو سوییچ آغاز کنند.
تبلیغات

کد منبع بازی GTA VI در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور و مهر ۱۴۰۱) فاش‌ شد و در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) نیز شاهد افشای کد منبع کامل GTA V بودیم.

ظاهرا کد منبع بازی GTA V که با مبلغ ۵۰ هزار دلار فروخته می‌شد، اکنون به‌صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است و به‌همین دلیل توسعه‌دهندگان مستقل در تلاشند از آن برای اجرای GTA V روی پلتفرم‌هایی مثل اندروید، لینوکس و نینتندو سوییچ استفاده کنند.

به‌نوشته‌ی آی‌تی‌هوم، تلاش‌های افراد توسعه‌دهنده برای انتشار GTA V روی اندروید، لینوکس و نینتندو سوییچ در مراحل اولیه قرار دارد. درحال حاضر، بازی صرفا اجرا می‌شود اما برای رسیدن به عملکرد روان، کارهای بیشتری لازم است.

کد منبع بازی GTA V درواقع مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های برنامه‌نویسی است که به‌عنوان چارچوب اصلی بازی عمل می‌کنند. توسعه‌دهندگان معمولاً این کدها را محرمانه نگه می‌دارند تا از کپی غیرمجاز جلوگیری کنند.

فاش‌شدن کد منبع‌ کامل بازی بزرگی مثل GTA V می‌تواند پیامدهای بسیار زیادی برای راک‌استار گیمز داشته باشد و این شرکت را با مشکلاتی مثل ظهور بازی‌های مشابه، سوءاستفاده از باگ‌های امنیتی و نبردهای حقوقی مرتبط با کپی‌رایت مواجه کند.

باید دید وکلای راک‌استار اینبار چه تدابیری برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از افشای کد منبع GTA V درپیش خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات