قیمت ایکس باکس سری ایکس در کجا ارزان‌تر است؟

جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کنسول ایکس باکس سری ایکس در حالت افقی
ایکس باکس سری ایکس دربرخی نواحی جهان با قیمت پایین‌تری نسبت‌به قیمت بازار آمریکا به‌فروش می‌‌رسد.
تبلیغات

ایکس باکس سری ایکس یکی از بهترین کنسول‌های نسل نهمی محسوب می‌شود. قیمت کنسول بازی ایکس باکس در آمریکا حدود ۵۵۰ دلار است اما در کشورهای مختلف برچسب قیمتی متفاوتی دارد و در برخی نواحی ارزان‌تر و در برخی نواحی گران‌تر به‌فروش می‌رسد.

آن‌طور که Android Authority اشاره می‌کند، در کشورهای مختلف قوانین مالیاتی متفاوتی وجود دارد و بنابراین باید این مورد را در قیمت نهایی کنسول ایکس باکس سری ایکس درنظر گرفت. به‌عنوان مثال شهروندان آمریکایی برای خرید این محصول باید مالیات نیز پرداخت کنند که البته نرخ مالیات نیز در کشورهای جهان تفاوت‌هایی دارد.

نام کشور

قیمت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس

ژاپن

۳۹۸ دلار

کانادا

۴۷۹ دلار

کره‌ی جنوبی

۵۱۵ دلار

استرالیا

۵۱۹ دلار

سنگاپور

۵۱۹ دلار

روسیه

۵۴۶ دلار

نیوزلند

۵۴۸ دلار

آمریکا

۵۵۰ دلار

چین

۵۵۱ دلار

تایوان

۵۵۶ دلار

هنگ‌کنگ

۵۶۰ دلار

ایتالیا

۵۹۶ دلار

آلمان

۵۹۶ دلار

اسپانیا

۵۹۶ دلار

بریتانیا

۶۲۶ دلار

نروژ

۶۴۲ دلار

هند

۶۶۳ دلار

عربستان

۶۷۵ دلار

سوئد

۶۹۶ دلار

ترکیه

۷۰۵ دلار

مکزیکو

۷۶۰ دلار

کلمبیا

۸۹۲ دلار

برزیل

۹۰۵ دلار

در جدول بالا قیمت ایکس باکس سری ایکس در ۲۴ بازار بزرگ سرتاسر جهان با یکدیگر مقایسه شده‌ است. قیمت کنسول بازی مایکروسافت در هر ناحیه به دلار آمریکا تبدیل شده تا دید بهتری به‌دست آوریم. نکته‌ی دیگر اینکه برای محاسبه‌ی قیمت‌های درج‌شده در جدول، مالیات ۱۰ درصدی ایالات‌ متحده نیز درنظر گرفته شده است.

از میان ۲۵ کشور جدول فوق، قیمت کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس در ژاپن کمتر است و با برچسب ۳۹۸ دلار به‌فروش می‌رسد که ۱۵۰ دلار کمتر از قیمت آن در ایالات‌متحده است. ازطرف دیگر قیمت کنسول مذکور در برزیل از همه‌جا گران‌تر بوده و به ۹۰۵ دلار می‌رسد که تقریباً دوبرابر قیمت آن در آمریکا است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات