کالاف دیوتی ۲۰۲۴ سنت‌شکنی می‌کند؟

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سرباز آمریکایی در بازی کالاف دیوتی / Call of Duty موبایل
با انتشار نسخه‌ی جدید Call of Duty در سال ۲۰۲۴، ممکن است سیستم رتبه‌بندی بازی دستخوش تغییراتی شود.
تبلیغات

برنامه انتشار سالانه‌ی سری بازی‌های Call of Duty هنوز به قوت خود باقی است و حالا جزئیات بیشتری درباره‌ی پروژه‌ی ۲۰۲۴ شرکت تری‌آرک منتشر شده است. براساس شایعه‌ها، این بازی یکی دیگر از قسمت‌های سری محبوب بلک آپس خواهد بود.

برخی گزارش‌ها می‌گویند که کال آو دیوتی ۲۰۲۴ مود زامبی‌محور سنتی‌تری خواهد داشت؛ اما هیچ اطلاعاتی درباره‌ی بخش چندنفره‌ی اصلی این عنوان در‌دسترس نیست. این احتمال وجود دارد که کال آو دیوتی تغییرات گسترده‌ای را درمقایسه‌با فرمول بازی‌های اخیر ایجاد کند و تری‌آرک بهتر است الگوی بحث‌برانگیز سیستم رتبه‌بندی را در بازی پیشِ رو تغییر دهد.

رتبه‌بندی بازیکنان از عناصر مهم Call of Duty از سال ۲۰۱۴ تا‌به‌امروز بوده و مشابه حالت‌های رقابتی بازی‌های گذشته مانند Black Ops 2 عمل می‌کند. سیستم رتبه‌بندی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با صعود به رده‌های بالاتر، مهارت‌های خود را امتحان کنند و این رده‌بندی‌ها معمولاً به فصل‌های مختلف بازی مرتبط است.

این سیستم رقابتی یکی از بخش‌های اصلی و روبه‌رشد شوترهای اول شخص در صنعتِ بازی است. با‌این‌حال، Call of Duty در سال‌های اخیر رویکرد عجیبی به گیم‌پلی داشته است. سیستم رتبه‌بندیِ بازی‌های اخیر Call of Duty معمولاً چند ماه پس از انتشار اولیه‌ی بازی منتشر می‌شود و همین موضوع موجب شده است استقبال چندانی از آن نشود.

Call of Duty های اخیر به این دلیل که محتوا به‌کُندی دراختیار بازیکنان قرار می‌گیرد، همواره با انتقاد روبه‌رو بوده‌اند و معرفی دیرهنگام سیستم رتبه‌بندی یکی از نارضایتی‌های مهم در این زمینه است.

باتوجه‌به اینکه عنوان پیش‌ رو در محیط بازی و استودیو سازنده تغییراتی کرده و پای عنوان فرعی و محبوب Black Ops به‌جای سری اصلی بازی در میان است، دلیلی وجود ندارد که تری‌آرک سیستم رتبه‌بندی آن را زودتر از موعد در سال جاری منتشر نکند. اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد سنت‌شکنی سری Call of Duty خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات