پلی استیشن VR2 با کامپیوترهای شخصی سازگار می‌شود

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
اجرای بازی با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر ۲
سونی تصمیم گرفته است پشتیبانی از کامپیوترهای شخصی را به هدست پلی استیشن VR2 اضافه کند.
تبلیغات

جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن VR2 درحال‌حاضر به‌صورت انحصاری از نسل نهم کنسول بازی سونی یعنی پلی استیشن ۵ پشتیبانی می‌کند، اما این شرکت در حال بررسی پشتیبانی از پی‌سی است.

نسل پیشین هدست واقعیت مجازی سونی یعنی پلی استیشن VR به‌صورت غیر‌رسمی از پی‌سی پشتیبانی می‌کرد و سونی اکنون می‌گوید در حال امکان‌سنجی کارکرد هدست نسل دوم خود در پی‌سی‌های گیمینگ است.

سونی در یک بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «خرسندیم که اکنون اعلام کنیم در حال بررسی کارکرد هدست PS VR2 در پی‌سی هستیم تا دارندگان این هدست علاوه‌بر عناوین PS VR2 که از طریق PS5 در دسترسند، بتوانند بازی‌های بیشتری را از طریق پی‌سی بازی کنند و این‌گونه تنوع بیشتری [به مشتریان خود] ارائه دهیم.»

سونی تا پیش از این، از پاسخ به سوالات مربوط به کارکردن هدست پلی استیشن وی آر ۲ روی پی‌سی طفره می‌رفت و تنها به پشتیبانی این دستگاه از کنسول بازی خود تاکید داشت. در حال حاضر وقتی هدست را به یک کامپیوتر شخصی متصل کنید، ویندوز آن را به عنوان صفحه‌نمایش دوم شناسایی می‌کند.

کاربران زیادی از زمان عرضه‌ی PS VR2 در تلاش بوده‌اند تا با مهندسی معکوس سخت‌افزار، هدست را با یک کامپیوتر شخصی سازگار کنند. فعلاً مشخص نشده که منظور سونی از دسترسی به بازی‌های بیشتر در پی‌سی دقیقا چیست و آیا پشتیبانی به بازی‌های خاصی محدود خواهد بود یا خیر. سونی امیدوار است پشتیبانی هدست PS VR2 از پی‌سی در سال ۲۰۲۴ رقم بخورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات