پلی استیشن ۵ پرو همزمان با جی تی ای ۶ از راه می‌رسد؟

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
طراحی دسته دوال سنسن پلی استیش ۵ PS5
سونی برای افزایش فروش کنسول‌هایش ممکن است پلی استیشن ۵ پرو را هم‌زمان با انتشار GTA 6 به بازار عرضه کند.
تبلیغات

پس از کاهش پیش‌بینی فروش پلی استیشن ۵، حالا گفته می‌شود سونی روی عرضه‌ی پلی استیشن ۵ پرو متمرکز شده است. تحلیلگران بر این باورند که هدف از این اقدام تقویت علاقه‌ی کاربران به کنسول پلی استیشن و آماده‌شدن برای بازی‌های مورد‌انتظاری از‌جمله GTA 6 است.

چندی پیش، سونی در پیش‌بینی خود از فروش پلی استیشن در سال مالی ۲۰۲۳ که ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) به‌پایان می‌رسد، بازنگری کرد و آن را از ۲۵ میلیون واحد به ۲۱ میلیون واحد کاهش داد. همچنین، یکی از مدیران اجرایی این شرکت از انتظار برای کاهش تدریجی فروش از سال مالی آینده به بعد خبر داد.

به‌گزارش CNBC، معمولاً سونی سه سال پس از عرضه‌ی نسل جدید کنسولش، نمونه‌ی ارتقا‌یافته‌ی آن را با پسوند پرو روانه‌ی بازار می‌کند. تحلیلگران طبق همین رویه رونمایی PS5 پرو را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند که اگر حقیقت داشته باشد، شاهد عرضه‌ی هم‌زمان پلی استیشن ۵ پرو و جی تی ای ۶ نخواهیم بود؛ چون بازی جدید راک‌استار در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد.

گفته می‌شود پلی استیشن ۵ پرو در‌مقایسه‌با نمونه‌ی استاندارد پیشرفت درخورتوجهی خواهد کرد. هنوز جزئیات خاصی درباره‌ی سخت‌افزار آن فاش نشده است؛ با‌این‌حال، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این کنسول برای اجرای بازی‌هایی از‌جمله GTA 6 بهینه خواهد شد.

سونی در کسب‌وکار بازی خود با مشکلاتی از‌جمله حاشیه‌ی سود اندک مواجه است. این موضوع سؤالاتی را درباره‌ی قیمت کنسول بازی جدید سونی ایجاد می‌کند. ژاپنی‌ها پیش‌تر هدف خود را تعادل بین سوددهی و فروش عنوان کرده بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات