تأیید شایعه بزرگ: بازی‌های انحصاری ایکس باکس به PS5 و نینتندو سوییچ می‌آیند

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
کلیدهای کنترلر کنسول ایکس باکس سری ایکس
مایکروسافت رسما اعلام کرد که چهار بازی انحصاری ایکس باکس برای PS5 و نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای جدید به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد برخی از بازی‌های انحصاری کنسول ایکس باکس را برای پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ منتشر کند.

انتشار بازی‌های انحصاری برای پلتفرم‌های رقیب، بخشی از تغییر بزرگ استراتژی مایکروسافت در قبال صنعت بازی است تا بتواند درآمد بیشتری به جیب بزند و بازی‌هایش را صرفا به ایکس باکس محدود نکند.

فیل اسپنسر، مدیرعامل کسب‌و‌کار گیمینگ مایکروسافت، می‌گوید: «ما این تصمیم را گرفته‌ایم که چهار بازی را وارد سایر کنسول‌ها کنیم.» در کمال تعجب، به نام این چهار بازی اشاره نشده است.

منابع آگاه می‌گویند دو بازی اولی که برای کنسول پلی استیشن و کنسول بازی نینتندو منتشر می‌شوند، Hi-Fi Rush و Pentiment هستند و سپس نوبت به Sea of Thieves و Grounded می‌رسد.

اسپنسر می‌گوید تغییری در رویکرد ایکس باکس در قبال بازی‌های انحصاری اعمال نشده است؛ اما همزمان پیش‌بینی می‌کند که تعداد بازی‌های انحصاری کنسول‌ها در دهه‌ی بعدی کمتر شود.

مایکروسافت فعلا روی چهار بازی دست گذاشته است تا به‌طور آزمایشی شرایط را بررسی کند؛ اما شایعه‌ها می‌گویند ایده‌پردازی این شرکت دررابطه‌با چندپلتفرمه‌کردن بازی‌ها بسیار عمیق‌تر از این حرف‌ها است. برخی از افشاگران حتی نام بازی بزرگ Starfield را نیز مطرح کرده‌اند.

فیل اسپنسر می‌گوید Starfield و Indiana Jones جزو چهار بازی اول نیستند، اما انتشار این بازی‌ها را برای پلی استیشن ۵ تکذیب نکرده است: «به نظرم ما به‌عنوان یک صنعت هرگز نباید احتمال انتشار یک بازی برای پلتفرم‌های دیگر را غیرممکن بدانیم.»

تمامی بازی‌های ایکس باکس قرار نیست به‌یک‌باره وارد اکوسیستم سونی و نینتندو شوند، اما احتمالا در گذر زمان شاهد انتشار تعداد زیادی از بازی‌ها برای پلتفرم‌های رقیب خواهیم بود. فیل اسپنسر می‌گوید دلیل انتشار بازی‌های ایکس باکس برای پلی استیشن و نینتندو این است که موفقیت ایکس باکس و کل صنعت بازی در بلندمدت تضمین شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات