احیای متاورس با سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری دیزنی؛ پروژه‌های بزرگ در راهند

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از دنیای جدید بازی شرکت های دیزنی و اپیک گیمز
دیزنی می‌خواهد دنیای مشابه فورتنایت را با شخصیت‌های مارول و پیکسار بسازد.
تبلیغات

دیزنی ۱٫۵ میلیارد دلار در اپیک گیمز سرمایه‌گذاری می‌کند. این غول انیمیشن‌سازی آمریکایی در حال تدوین یک قرارداد همکاری چند ساله با سازنده‌ی بازی فورتنایت به‌منظور ایجاد یک دنیای بازی گسترده و سرگرم‌کننده است.

دیزنی می‌گوید دنیای بازی جدیدش شبیه به متاورس و مرتبط با بازی فورتنایت است. به گفته‌ی دیزنی، این تجربه‌ی بازی در سطح جهانی ارائه می‌شود و امکان بازی‌کردن با شخصیت‌ها و حضور در داستان‌های دیزنی، پیکسار، مارول، آواتار، جنگ ستارگان و... را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

بر اساس گفته‌ی دیزنی، تمام محیط بازی در این دنیای جدید با استفاده از موتور Unreal Engine ساخته می‌شود و تجربه‌ای خاص و مشابه انیمیشن‌ها و فیلم‌های دیزنی و استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

اپیک گیمز در سال ۲۰۲۲ قرارداد مشابهی را با شرکت لگو به ارزش دو میلیارد امضا کرد که منجر به راه‌اندازی بازی لگو فورتنایت در سبک بقا شد و راه را برای حضور بازی‌های بیشتر و تجربیات متفاوت در دنیای فورتنایت باز کرد.

به گفته‌ی باب آیگر، مدیرعامل دیزنی، این همکاری بزرگ‌ترین ورود دیزنی به دنیای بازی‌سازی است و فرصت‌های قابل‌توجهی برای رشد را در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در تأیید صحبت‌های آیگر به این موضوع اشاره کرد که همکاری اپیک گیمز و دیزنی برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار و جهان‌باز است که دنیای فورتنایت را با شخصیت‌های دیزنی ترکیب می‌کند.

دیزنی و اپیک گیمز در مورد تاریخ معرفی متاورس اختصاصی صحبت نکردند. اعلام خبر همکاری این دو شرکت بزرگ هیجان زیادی را برای گیمرها ایجاد کرده است.

پس از معرفی دو هدست واقعیت مجازی اپل مدل ویژن پرو و هدست واقعیت مجازی متا مدل متا کوئست ۳، تجربه‌ی واقعیت ترکیبی در سال‌های پیش‌رو تحولات زیادی را تجربه می‌کند و دنیای بازی‌سازی، تنها یکی از چندین نقطه‌ی شروع قدرتمند آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات