گیمری که بازی Palworld را با ذهنش اجرا می‌کند! [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
بازی Palworld
کیبورد و کنترلر‌ را فراموش کنید؛ این‌بار نوبت به بازی کردن با استفاده از امواج مغزی رسیده است.
تبلیغات

استریمری در توییچ، معروف به Perrikaryal، در روشی مبتکرانه، بازی جدید Palworld را بدون دخالت دست و تنها با قدرت ذهنش بازی می‌کند.

پریکاریال از یک دستگاه الکتروانسفالوگرام (EEG) متصل به کامپیوترش برای خواندن فعالیت‌های مغزی خود استفاده می‌کند؛ سپس با بهره‌گیری از دستگاه‌ها و نرم‌افزار‌های مخصوص، این تصورات کنترلی مغزی و احساسات به دستورات درون بازی متصل می‌شوند.

فکر کردن پریکاریال به پریدن یک جیرجیرک، به پریدن کاراکترش در بازی و تصور تنش عضلات و حرارت مرتبط با حس عصبانیت، به کرفت کردن آیتم‌های مختلف منجر می‌شود. جنگیدن و گرفتن موجودات درون Palworld -که به Pal معروف‌اند- نیز با قدرت ذهن صورت می‌گیرد.

جدا از این ۴ مورد، دیگر کارهای درون بازی بر عهده‌ی چندین دستور صوتی است؛ حرکت کردن نیز با استفاده از ژیروسکوپ و سیستم ردیابی چشم انجام می‌شود.

لازمه‌ی مرتبط کردن تصورات به اعمال درون بازی، تمرین دادن این تصورات و سیستم‌ها است؛ سپس هنگام بازی، نرم‌افزارها الگوهای امواج مغزی‌ای را که او به دستورات مختلف مرتبط کرده، تشخیص می‌دهند.

به گزارش پالیگان، این اولین ماجراجویی پریکاریال با فناوری کنترل ذهنی نیست؛ او پیش‌تر در بازی‌هایی چون فورتنایت، الدن رینگ، فال گایز و هیلو اینفینیت نیز از روش‌هایی مشابه برای انجام برخی اعمال استفاده کرده بود؛ اما به گفته‌ی او، Palworld عنوانی با بیشترین کنترل‌های ذهنی است.

پریکاریال که کارشناسی ارشد روانشناسی دارد، پیش از این در یکی از خارق‌العاده‌ترین دستاورد‌هایش، توانسته بود تا پس از ساعت‌ها تمرین دادن EEG برای تشخیص الگوهای مرتب با تصوراتش و صدها بار شکست خوردن، تنها با استفاده از قدرت ذهنش از سد ملانیا، باس به‌شدت دشوار الدن رینگ، بگذرد.

هدف پریکاریال برای Palworld، آنقدر‌ها بلندپروازانه‌ نبود؛ او فقط می‌خواست که یکی از Pal-های بازی را بگیرد. هرچند این تنها اول ماجراجویی پریکاریال در این بازی است و با تمرینات بیشتر، معلوم نیست چه چیزهایی ممکن می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات