افشای اولین بنچمارک MSI Claw، کنسول دستی قدرتمند تایوانی‌ها

جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی اژدهای MSI روی کنسول دستی MSI Claw
طبق اولین بنچمارک‌، کنسول بازی دستی MSI از پردازنده‌‌ی اینتل Core Ultra و ۳۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند.
تبلیغات

روز گذشته وقتی MSI اولین تیزر از کنسول بازی دستی خودش را منتشر کرد، توانستیم نگاهی مختصر به طراحی دستگاهی که قرار است دیگر بازیگران این حوزه مانند لنوو لیجن گو را به چالش بکشد، بیندازیم. حال، اولین بنچمارک‌های فاش‌شده اطلاعات قابل‌توجهی درباره‌ی مشخصات این دستگاه ارائه می‌کنند.

بنا‌بر اطلاعات منتشر شده در دیتابیس گیک‌بنچ، اولین کنسول دستی MSI را در این شرکت به نام Claw یا «پنجه» می‌شناسند؛ اما هنوز مشخص نیست که نام نهایی دستگاه نیز همین خواهد بود یا نه. هم‌چنین با توجه به اطلاعات فاش شده، مدل دقیق کنسول تایوانی‌ها A1M و مادربرد استفاده شده در آن MS-1T41 است.

پوستر فاش شده از کنسول دستی MSI Claw
تصویر فاش شده از ظاهر کنسول بازی MSI Claw

در بخش مشخصات، کنسول MSI Claw از پردازنده‌ی اینتل Core Ultra 7 155H بهره می‌برد. این سی‌پی‌یو از یک تراشه‌ی ۱۵ هسته‌ای با ۲۲ رشته تشکیل شده که فرکانس پایه‌‌اش ۳٫۸۰ گیگاهرتز و فرکانس حداکثری آن ۴٫۸ گیگاهرتز است.

از دیگر مشخصات مدل 155H پردازنده‌ اینتل می‌توان به ۲۳ مگابایت کش L3 و توان طراحی حرارتی ۲۸ وات که بین ۲۰ وات و توان حداکثری توربو (MTP) ۱۰۰ وات تغییرپذیر است، اشاره کرد.

بنچمارک گیگ بنچ  کنسول بازی دستی MSI Claw

بی‌شک، مهم‌ترین بخش پردازنده‌ی اینتل Core Ultra 7 155H برای یک کنسول بازی دستی، پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Arc Xe-LPG است. این پردازنده‌ی گرافیکی از ۸ هسته‌ی Xe با فرکانس ۲٫۲۵ گیگاهرتز بهره می‌برد و در همین حین از جدیدترین API-ها و قابلیت‌ها از جمله‌ XeSS Upsampling و ری تریسینگ پشتیبانی می‌کند. مشخصه‌ی مهم بعدی MSI Claw، برخورداری آن از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x است.

کنسول بازی دستی MSI Claw در تست تک‌هسته‌ای به امتیاز ۲٬۴۰۳ و در تست چندهسته‌ای به امتیاز ۱۱٬۵۴۳ دست یافته است. این مقدار برای کنسول دستی ایسوس ROG Ally که به تراشه‌ی Ryzen Z1 Extreme مجهز است، در بررسی زومیت به ۲٬۴۹۲ برای تست تک‌هسته‌ای و ۱۰٬۸۱۸ برای تست چندهسته‌ای می‌رسید (بررسی کنسول ROG Ally را می‌توانید در زومیت بخوانید).

تاکنون هیچ صحبتی از قیمت کنسول بازی دستی MSI به‌میان نیامده است؛ اما انتظار داریم که تا چند روز آینده و با شروع مراسم CES 2024 خبرهای بیش‌تری از MSI Claw بشنویم.

مشخصات فنی ام اس آی Claw A1M
کنسول بازی ام اس آی MSI Claw A1Mام اس آی Claw A1M
ابعاد21.2 × 117 × 294 میلی‌متر
وزن675 گرم
رنگمشکی
پردازنده اصلیپردازنده اینتل Core Ultra 7 155H با 16 هسته و 22 تِرِد فرکانس پردازشی 6 هسته P تا 4.8 گیگاهرتز فرکانس پردازشی 8 هسته E تا 3.8 گیگاهرتز 2 هسته کم‌مصرف E معماری Meteor Lake با لیتوگرافی 7 نانومتری
پردازنده گرافیکیاینتل Arc Graphics
حافظه‌ی رم16 گیگابایت LPDDR5 (با سرعت 6400 مگاهرتز)
حافظه‌ی ذخیره‌سازی1 ترابایت SSD از نوع PCIe 4.0
درایو نوریفاقد درایو نوری
باتریمیزان مصرف 28 وات
اندازه صفحه‌نمایش7.0 اینچ، IPS LCD با نرخ نوسازی 120 هرتز
رزولوشن1080 × 1920 پیکسل، 16:9
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
شبکه‌ی بی‌سیم
دارد
بلوتوث
دارد
درگاه شبکه
ندارد
HDMI
ندارد
درگاه کارت حافظهپشتیبانی از microSD
تعداد درگاه USB1 درگاه USB-C
خروجی تصویرخروجی USB Type-C با پشتیبانی از DisplayPort و Thunderbolt 4 پشتیبانی از Power Delivery
خروجی صدااسپیکر استریو روی خود کنسول (2 عدد 2 وات) جک 3.5 میلی‌متری (کمبو)
اقلام موجود در جعبهشارژر 65 وات
سایر امکاناتسیستم‌عامل ویندوز 11 نسخه هوم رابط کاربری MSI Center M دارای باتری داخلی 53 وات‌ساعتی شبکه بی‌سیم Intel Killer Wi-Fi 7 (802.11be) بلوتوث نسخه 5.4 از فناوری Intel XeSS برای افزایش نرخ فریم فناوری MSI AI Engine برای دست‌یابی به بهترین تجربه گیمینگ اسپیکر با تأییدیه Hi-Res روشنایی صفحه نمایش 500 نیت پوشش 100 درصدی طیف رنگی sRGB دارای حسگر اثر انگشت نورپردازی RGB دور آنالوگ و دکمه‌های ABXY
تاریخ معرفیژانویه 2024
قیمت جهانی در زمان عرضهحدود 800 دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات