استیم دک اولد به ایران رسید؛ کنسول دستی هیجان‌انگیز برای گیمرها

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل مشکی استیم دک اولد / Steam Deck OLED
استیم دک اولد حدوداً یک ماه پس از عرضه‌ی جهانی، حالا ازطریق فروشگاه‌های بخش محصولات زومیت قابل خرید است.
تبلیغات

پس از عرضه‌ی اولین کنسول دستی استیم یا همان استیم دک، شرکت ولو به‌سرعت به موفقیت بالایی دست پیدا کرد تا جایی که برندهای مختلفی مانند ایسوس و لنوو هم اقدام به تولید کنسول‌های مشابهی کردند.

استیم دک اولد مدل ارتقایافته و قدرتمندتر نسبت به Steam Deck LCD محسوب می‌شود و قرار است تا جایگزین این مدل شود. شما می‌توانید با ورود به بخش محصولات زومیت، مشخصات فنی این کنسول را به شکل دقیق با دیگر رقبا مقایسه کنید و سراغ خرید این محصول بروید.

استیم دک اولد در دو مدل ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی عرضه می‌شود و سایر مشخصات فنی هر دو مدل با یکدیگر یکسان هستند. این کنسول نسبت به مدل قبلی خود از لحاظ سخت‌افزاری بهبودهای بسیاری داشته است.

یکی از نقاط قوت Steam Deck OLED نسبت به نسخه‌ی اول، ارتقاء نمایشگر آن است. صفحه‌نمایش به کار رفته در این کنسول دستی ابعادی معادل ۷٫۴ اینچ دارد و پنل آن همانطور که می‌توانید حدس بزنید از نوع OLED است. این صفحه‌نمایش نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی دارد و از HDR پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش تنها تغییر مهم در کنسول دستی استیم دک اولد نیست چرا که این مدل از حافظه رم سریع‌تری هم نسبت به مدل پیشین بهره می‌برد، این به معنای سرعت بالا در اجرای بازی‌ها و بهبود نسبی در فریم‌ریت خروجی کنسول است.

در کنار این تغییرات، باتری دستگاه نیز به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. طبق ادعای Valve، باتری استیم دک اولد می‌تواند بین سه تا ۱۲ ساعت کار مداوم شارژدهی داشته باشد، این میزان در Steam Deck LCD برابر با دو تا هشت ساعت بود. البته نوع مصرف هر کاربر با دستگاه در میزان شارژدهی آن تاثیر زیادی دارد. همچنین فناوری‌های ارتباطی استیم دک اولد هم دستخوش تغییراتی شده و به Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 مجهز شده است.

خرید استیم دک اولد در بازارهای جهانی معادل ۵۵۰ دلار برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی و ۶۵۰ دلار برای مدل یک ترابایتی است. قیمت کنسول بازی مورد بحث در بازار کشور ما به‌دلیل تازه‌وارد بودن نسبت به قیمت واقعی آن بالاتر است و با قیمت حدودی ۴۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما انتظار می‌رود با ورود گسترده‌تر این کنسول در بازار، قیمت آن به حالت قابل قبول خود برسد.

کنسول دستی استیم دک اولد رقابت سختی با کنسول‌های ROG Ally Z1 ایسوس و لیجن گو لنوو دارد، چرا که هر دو کنسول سخت‌افزار قوی‌تری ارائه می‌کنند؛ بنابراین بهتر است تا پیش از خرید استیم دک اولد نگاهی هم به سایر رقبای آن داشته باشید.

شما می‌توانید از طریق بخش محصولات زومیت، لیست قیمت این کنسول‌ها، قیمت دسته بازی، قیمت هدست گیمینگ و دیگر تجهیزات بازی را مشاهده و مقایسه کنید و نظر خود را در صفحه‌ی هر محصول ثبت کنید تا سایر کاربران هم از آن بهره‌مند شوند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات