نمایشگر اولد استیم دک جدید را سامسونگ ساخته است

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
استیم دک اولد / Steam Deck OLED در دست از نمای بالا
مدل جدید استیم دک که شب گذشته رونمایی شد، از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت ولو، تولیدکننده‌ی سرشناس کنسول‌های بازی دستی، محصول تازه‌ای موسوم به استیم دک اولد را با نمایشگر OLED رونمایی کرده که در بخش‌های مختلفی ارتقاء پیدا کرده است. بااین‌حال، همانطور که از نامش پیداست، بزرگترین بهبود سخت‌افزاری آن، صفحه‌نمایش OLED است که توسط سامسونگ تأمین می‌شود.

کنسول بازی ولو Steam Deck OLED، صفحه‌نمایش ۷٫۴ اینچی دارد که کمی بزرگتر از نمایشگر ال‌سی‌دی ۷ اینچی استیم دک معمولی است. در حالی که این پنل هنوز از وضوح HD (۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل) استفاده می‌کند، دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است و از آنجایی که نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ای از نمایشگر سامسونگ است، از ترتیب ساب‌پیکسل معمولی RGB به‌جای ماتریس ساب‌پیکسل RGBG (Pentil) بهره می‌برد.

نمایشگر کنسول بازی استیم دک اولد، شدت‌روشنایی ۶۰۰ نیت دارد که می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت در نمایش محتوای HDR افزایش یابد؛ همچنین رنگ سیاه را به‌خوبی نمایش می‌دهد و گاموت رنگی گسترده‌تری با پوشش ۱۰۰ درصدی از نوع DCI-P3 دارد که نسبت‌به sRGB در مدل LCD با پوشش رنگ ۶۷ درصدی، رنگ‌های زنده‌تر و اشباع‌تری را نمایش می‌دهد.

به دلیل اینکه پنل اولد فضای کمتری نسبت‌به پنل ال‌سی‌دی اشغال می‌کند و سبک‌تر است، سازنده توانسته است باتری بزرگ‌تر و مکانیزم بهتری را برای انتقال حرارت در استیم دک اولد تعبیه کند. استیم دک اولد باتری ۵۰ وات‌ساعتی دارد که بزرگتر از باتری ۴۰ وات‌ساعتی مدل ال‌سی‌دی است. فن خنک کننده‌ نیز بزرگ‌تر و کم‌صداتر شده‌ است. در نتیجه، استیم دک اولد در دمای پایین‌تر و صدای کمتر از استیم دک ال‌سی‌دی کار می‌کند.

شرکت ولو موارد مختلف دیگری را هم بهبود داده است، از جمله پردازنده‌ ۶ نانومتری AMD، اسپیکر‌ قوی‌تر، رم سریع‌تر (۶۴۰۰ مگاترنسفربرثانیه)، حدود ۳۰ گرم وزن سبک‌تر، دسته‌های انگشتی کمی بلندتر و نرم‌تر، هپتیک‌های محکم‌تر، تاچ‌پد‌های دقیق‌تر، Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵٫۳ و عمر باتری بیشتر (تا ۱۲ ساعت بازی مداوم).

قیمت کنسول بازی استیم دک OLED در کانفیگ مجهزبه ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌ سازی، ۵۴۹ دلار و برای نسخه ۱ ترابایتی، ۶۴۹ دلار است که دارای شیشه‌ی مات برای بازتاب نور کمتر و یک کیف حمل جدید است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات