نتفلیکس ازاین‌پس بازی‌ها را نیز استریم می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
استفاده از نتفلیکس / Netflix / نت فلیکس روی آیپد پرو اپل در دست کاربر
نتفلیکس در آزمایشی محدود، استریم بازی‌ها را روی تلویزیون‌های هوشمند و مرورگرهای وب امکان‌پذیر کرده است.
تبلیغات

نتفلیکس اولین آزمایش عمومی انواع بازی را که ازطریق سرورهای ابری استریم می‌شوند، شروع کرد. از امروز به بعد، شماری از مشترکین نتفلیکس در کانادا و بریتانیل می‌توانند بازی‌ها را روی چند مدل تلویزیون منتخب، ستاپ باکس و وب مشاهده کنند.

قائم‌مقام تیم گیمینگ نتفلیکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید آزمایش جدید حکم «بتای محدود» دارد و صرفاً در دسترس «تعداد کمی از اعضا» قرار می‌گیرد. بدین ترتیب قرار نیست تمامی مشترکین کانادایی و بریتانیایی نتفلیکس به قابلیت جدید دسترسی پیدا کنند.

استریم بازی نتفلیکس روی لپ تاپ و تلویزیون و موبایل

آغاز استریم بازی در نتفلیکس، یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ این شرکت است. نتفلیکس در فصل‌های اخیر با افت درآمد مواجه شده و اکنون تلاش می‌کند با حضور فعال‌تر در صنعت بازی، کاربران بیشتری را به سمت خودش بکشاند.

نتفلیکس نخستین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۱ به حوزه‌ی بازی ورود کرد و گفت چند بازی موبایل را در بسته‌ای رایگان به مشترکینش ارائه می‌دهد. تا قبل از پروژه‌ی جدید، تمامی بازی‌های نتفلیکس صرفاً روی اندروید و iOS قابل‌اجرا بودند. نتفلیکس با آوردن بازی‌ها به تلویزیون‌های هوشمند و مرورگرهای وب ازطریق استریم ابری، به کاربرانش امکان می‌دهد بازی‌ها را روی دستگاه‌های متنوع‌تری اجرا کنند.

بازی آرکید نتفلیکس روی نمایشگر بزرگ

نتفلیکس در حال حاضر به کاربرانش امکان می‌دهد دو بازی Oxenfree و Molehew’s Mining Adventure را روی تلویزیون‌ها استریم کنند. بازی‌هایی را که روی تلویزیون استریم می‌شوند باید از طریق گوشی هوشمند کنترل کنید.

در سیستم‌عامل اندروید، کنترلر مجازی ازطریق اپلیکیشن نتفلیکس ارائه می‌شود، اما در iOS باید نرم‌افزاری جداگانه دانلود کنید. اگر به استریم بازی در وب دسترسی داشته باشید، می‌توانید از کیبورد و ماوس نیز استفاده کنید.

در حال حاضر مدیاپلیرهای آمازون فایر تی‌وی و دانگل Chromecast with Google TV و تلویزیون ال جی و انویدیا شیلد تی‌وی و دستگاه‌ها و تلویزیون‌های روکو و تلویزیون سامسونگ و دانگل Walmart Onn از بازی‌های نتفلیکس پشتیبانی می‌کنند. نتفلیکس به‌زودی از دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات