افشای اولین تصاویر و ویدئو واقعی از پروژه Q، کنسول دستی جدید سونی

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سونی روی پلی استیشن 5
اولین عکس‌ها و ویدئو واقعی منتسب‌ به پروژه‌ی Q، کنسول دستی سونی را از زوایای مختلف به تصویر می‌کشند.
تبلیغات

کاربری در ردیت که از نزدیک با پروژه‌ی کیو (Project Q) سونی کار کرده، اولین تصاویر واقعی از این کنسول دستی را فاش کرده است. زمان کوتاهی پس از افشای تصاویر، ویدئویی نیز از کنسول دستی جدید سونی به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرد.

تصویر واقعی پروژه Q پلی استیشن در دست نمای جلو

به‌گزارش اینسایدر گیمینگ، پروژه‌ی کیو سونی که در ابتدا با نام «کیو لایت» شناخته می‌شد، سه تا چهار ساعت عمر باتری دارد و احتمالاً نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) در‌دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

قطعات داخل در تصویر واقعی پروژه Q پلی استیشن

پروژه‌ی Q سونی شباهت بسیار زیادی به کنترلر پلی استیشن ۵ دارد؛ اما در بخش میانی به نمایشگر بزرگ ۸ اینچ مجهز است. این نمایشگر از نوع LCD است.

تصویر واقعی پروژه Q پلی استیشن کار با کنسول دستی سونی

پروژه‌ی Q سونی تریگرهای انطباقی دارد و از فناوری بازخورد هپتیک پشتیبانی می‌کند. دکمه‌ی تنظیم صدا و اسپیکر و جک ورودی صدا جزو دیگر مشخصه‌های کنسول دستی سونی است. این کنسول خواهد توانست بازی‌ها را با وضوح 1080p و نرخ فریم ۶۰fps استریم کند.

پروژه‌ی Q برخلاف انتظارات اولیه، مبتنی‌بر فضای ابری نیست؛ بلکه از قابلیت Remote Play استفاده می‌کند و با پلی استیشن ۵ سازگار است.

جیم رایان، رئیس پلی استیشن، در حاشیه‌ی برگزاری رویداد پلی استیشن شوکیس ۲۰۲۳ گفت که در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری درباره‌ی کنسول دستی اعلام خواهد شد.

مایکروسافت در پرونده‌ی دادگاه کمیسیون فدرال تجارت گفت که انتظار دارد پروژه‌ی Q با قیمتی ارزان‌تر از ۳۰۰ دلار می‌فروشد. سونی فعلاً این ادعا را نه تأیید کرده است و نه تکذیب.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات