Unrecord؛ بازی ویدیویی‌ای که بیش‌ از حد واقعی به‌نظر می‌رسد

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بازی واقع گرایانه Unrecord
پیش‌نمایش بازی Unrecord سروصدای زیادی در فضای گیمینگ به‌پا کرده؛ زیرا آن‌قدر واقعی به‌نظر می‌رسد که باور آن سخت است.
تبلیغات

اینکه پروژه‌ی بازی ویدیویی مستقل به‌دلیل واقع‌گرایانه‌ بودن بیش‌ از حد، جعلی به‌نظر برسد، تا حدودی شبیه تعریف‌وتمجید است. اکنون گیم‌پلی منتشرشده از بازی ویدیویی جدیدی به‌ نام Unrecord به‌دلیل واقعی بودن، تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است.

الکساندر اسپیندلر، توسعه‌دهنده‌ی Unrecord با پرده‌برداری از اولین تریلر گیم‌پلی این بازی، سیلی از طرفداران را در فضای اینترنت به‌دست آورد و البته برخی همچنان شک داشتند که این بازی واقعی باشد. Unrecord بخشی از واقعی بودن بیش‌ از حد خود را مدیون موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 است؛ ابزاری که به‌دلیل قابلیت‌های جذاب در تولید تصاویر غیرعادی مشهور است.

بسیاری از مردم تصویر کردند تریلر Unrecord صرفاً ویدیویی از قبل رندرشده است یا حقه‌هایی از فیلم‌سازی در آن اعمال شده است. این وضعیت تا جایی پیش رفت که توسعه‌دهنده‌ی بازی یعنی DRAMA مجبور شد پاسخ افراد زیادی را در صفحه‌ی فروشگاه استیم ارائه دهد. در هر صورت اینکه آیا گیم پلی به مکانیزم‌های لذت‌بخش تبدیل خواهد شد یا خیر، فعلاً اهمیت زیادی ندارد. نام Unrecord به‌عنوان بازی ویدویی واقع‌گرایانه برسر زبان‌ها افتاده است و ثابت کرد افراد شکاک اشتباه می‌کنند و واقعاً چنین بازی جذابی وجود دارد.

به گزارش ویندوز سنترال، برداشت‌های اولیه‌ی برخی افراد از تریلر Unrecord هنوز هم نشانه‌هایی از گرافیک‌های رندرشده‌ی لحظه‌ای را نشان می‌دهد و اشاره‌هایی از مدل‌های سه‌بعدی و بازتاب‌ روی سطوح براق دیده می‌شود. به‌هرحال برخی تصور کردند Unrecord احتمالاً بازی واقعیت مجازی است و دلیل آن را می‌توان در زاویه و نوع حرکت دوربین اعلام کرد، اما DRAMA با چند پاسخ نشان داد ایده‌ی واقعیت مجازی بودن بازی کاملاً اشتباه است.

DRAMA به‌ این سؤال که آیا Unrecord برای هدست‌های واقعیت مجازی توسعه داده خواهد شد یا خیر، به‌طور قاطع جواب منفی داد. اگرچه این بازی فقط برای کامیپوتر توسعه داده می‌شود اما پورت‌های کنسولی آن چندان دور از انتظار نخواهد بود. به‌هرحال توسعه‌دهندگان بازی بیشتر تمرکز خود را روی کنترل‌های ورودی ماوس و کیبورد معطوف کرده‌اند.

اسپیندلر با اشتراک‌گذاری چندین فیلم از پشت‌صحنه‌ی Unrecord که در دل Unreal Engine 5 اجرا می‌شود، به شک افرادی که به واقعی بودن بازی اعتماد نداشتند، پایان داد. به‌هرحال هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار بازی اعلام نشده، اما صنعت گیمینگ واقعاً درحال تغییر و تحولات جذاب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات