با ابزار بازی‌سازی Roblox، توضیحات متنی ساده را به کد و اجسام سه‌بعدی تبدیل کنید

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
roblox
نسخه‌ی آزمایشی ابزارهای بازی‌سازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی Roblox با هدف آسان‌تر‌کردن روند ساخت بازی دردسترس قرار گرفته‌اند.
تبلیغات

Roblox ماه قبل چشم‌انداز کلی خود را برای ساخت محتوا با کمک هوش مصنوعی ارائه داد. این شرکت آینده‌ای را متصور شد که در آن هوش مصنوعی مولد می‌تواند به کاربران کمک کند تا کد، مدل‌های سه‌بعدی و... را با استفاده از دستورهای متنی ساده ایجاد کنند. اکنون این شرکت اولین گام‌های خود را در این زمینه برداشته و نسخه‌ی بتا Code Assist و Meterial Generator را ارائه داده است.

به‌نوشته‌ی انگجت، درحال‌حاضر هیچ‌کدام از ابزارهای Code Assist یا Material Generator ازطریق توضیحات متنی کار نمی‌کنند؛ اما رئیس Roblox اعلام کرده است این راهکارها می‌توانند به خودکارسازی وظایف اصلی کدنویسی کمک کنند تا بتوانید روی کارهای خلاقانه بیشتر تمرکز کنید. این یعنی می‌توان بخش‌هایی از کدهای کاربردی و بافت اجسام را براساس دستورهای کوتاه با هوش مصنوعی تولید کرد.

اگر پیش‌از‌این از چت‌بات‌های هوش مصنوعی استفاده کرده باشید، شاید روش کار ابزارهای بازی‌سازی جدید Roblox برایتان آشنا به‌نظر برسد. به‌عنوان مثال، GPT-3 می‌تواند با دریافت توضیحات متنی ساده، کدهای برنامه‌نویسی تولید کند.

Code Assist امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد؛ اما Roblox می‌گوید احتمال ایجاد اطلاعات نادرست در آن وجود دارد. درواقع، این شرکت می‌گوید بازبینی و اطمینان از صحت عملکرد کدهای این ابزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی برعهده‌ی کاربران است. به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد این شرکت اولین گام‌ها را برای تبدیل‌کردن کاربران عادی به بازی‌سازان برداشته و ابزار جذابی ارائه کرده است که می‌توان در آینده با ارائه‌ی دستورهای ساده‌ی متنی ازطریق آن مدل‌های سه‌بعدی یا صحنه‌های مدنظر را به‌راحتی ایجاد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات