انویدیا کنسول بازی دستی Project Shield را معرفی کرد: تراشه Tegra 4، نمایشگر 5 اینچ HD و طول عمر باتری 10 ساعته

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در یک اقدام غیر منتظره شرکت انویدیا دستگاه پرتابل بازی با نام Project Shield را معرفی کرد. این دستگاه مجهز به آخرین سیستم-روی-یک-چیپ این شرکت یعنی Tegra 4 است و توانایی اجرای بازی‌های در حد و اندازه کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن را دارد. کنسول دستی انویدیا با استفاده از پردازنده مذکور می‌تواند ویدئو با رزولوشن باورنکردنی 4K را ازطریق پورت HDMI روی یک صفحه‌نمایش بزرگ پخش کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با این بزرگ کوچک آشنا شوید.
تبلیغات

این کنسول بازی مجهز به سیستم پیچیده پردازش صدا است که به گفته این شرکت بسیار بهتر از سیستم‌های حرفه‌ای مانند Beats در لپ‌تاپ‌ها عمل می‌کند. باتری 33 وات ساعتی این دستگاه بین 5 تا 10 ساعت بازی را برای کاربران فراهم می‌کند پخش 24 ساعت ویدئو HD را می‌تواند پشتیبانی کند. صفحه‌نمایش 5 اینچی این دستگاه رزولوشن HD یا 720P را دارا است و از سیستم چند لمسی بهره می‌برد. پروژه SHIELD دارای درگاه کارت میکرو SD نیز است. سیستم عامل کنسول دستی انویدیا، اندروید است و هیچ دخل و تصرفی در اندروید خام انجام نشده است، این موضوع لبخندی را بر لبان دوستداران اندروید ایجاد خواهد کرد.

یکی از امکانات جالب این دستگاه به جز دسترسی به بازار بازی TEGRA ZONE این است که می‌تواند بازی‌های کامپیوتر شخصی شما را به روی نمایشگر خود STREAM کند، البته کامپیوتر شما باید مجهز به کارت گرافیک GEFORCE این شرکت و سیستم WIFI باشد. شما با استفاده از دستگاه SHIELD می‌توانید به لیست بازی‌های کامپیوتر از جمله بازی‌های اکوسیستم STEAM خود دسترسی داشته باشید و از هر کجا که مایل بودید ازطریق شبکه اینترنت آن‌ها را بازی کنید. انویدیا وعده داده است که در آینده این بازی ها را می‌توانید ازطریق SHIELD به تلویزیون خود به صورت بی‌سیم ارسال کنید و از پخش ویدئو و بازی‌های کامپیوتر شخصی خود در تلویزیون لذت ببرید.

کنسول دستی انویدیا از لحاظ طراحی سخت‌افزاری همانند لپ‌تاپ است، یعنی صفحه‌نمایش روی کنترلر تا می‌شود. کنترلر همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید شباهت زیادی به دسته پلی استیشن از لحاظ چیدمان و به دسته ایکس‌باکس از لحاظ رنگ بندی و ارگونومی دارد.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟ آیا چنین دستگاهی می‌تواند کاری را که ویتا نتوانست انجام دهد را به نتیجه برساند، یعنی یک دستگاه تمام عیار بازی قابل حمل؟

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات