برخلاف ادعاها، فناوری DirectStorage عملکرد کارت گرافیک RTX 4090 را محدود نمی‌کند

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
گیمینگ با مانیتور خمیده Optix G27CQ4 ام‌اس‌آی
یک کانال یوتیوب ادعا کرد فعال‌سازی DirectStorage باعث افت ۱۰ درصدی عملکرد RTX 4090 می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این ادعا حقیقت ندارد.
تبلیغات

در روزهای اخیر ادعا شد که رابط DirectStorage مایکروسافت عملکرد کارت گرافیک RTX 4090 را در بازی Forspoken به‌میزان ۱۰ درصد محدود می‌کند. این ادعا نتیجه‌ی آزمونی است که کانال یوتیوب آلمانی PC Games Hardware انجام داد. DirectStorage با هدف کاهش زمان بارگذاری بازی‌های کامپیوتری طراحی شده است و نباید روی نرخ فریم اثر بگذارد.

آن‌طور که ورج می‌نویسد، فعال‌سازی DirectStorage در بازی Forspoken «هیچ تأثیری روی عملکرد نرخ فریم ندارد.» PC Games Hardware می‌گوید به هنگام استفاده از درایو PCIe 4.0 SSD و با فعال بودن DirectStorage، نرخ فریم بازی Forspoken به میزان ۱۰ درصد افت می‌کند. ورج در بررسی‌هایش متوجه شده است که این ادعا حقیقت ندارد.

PC Games Hardware برای سنجش نرخ فریم بازی سراغ ابزار CapFrameX رفته که مبتنی‌بر PresentMon اینتل است. این ابزار برای بنچمارک کامپیوترهای شخصی محبوبیت زیادی دارد، اما مشکل این است که در صفحه‌ی بارگذاری Forspoken صفحات سیاه با نرخ فریم بالا نمایش داده می‌شوند و همین موضوع روی میانگین نرخ فریم اثر می‌گذارد.

زمان بارگذاری بازی در درایوهای SATA SSD طولانی‌تر است، بدین ترتیب اگر در کامپیوتر خود چنین درایوی داشته باشید، صفحات سیاه صفحه‌ی بارگذاری Forspoken برای مدت‌زمان بیشتری نمایش داده خواهند شد.

ابزار جدید مایکروسافت زمان بارگذاری بازی را تا ۲۰۰ درصد کاهش می‌دهد
ابزار جدید مایکروسافت زمان بارگذاری بازی را تا ۲۰۰ درصد کاهش می‌دهد
مطالعه '3

Forspoken یکی از نخستین بازی‌هایی است که از قابلیت DirectStorage مایکروسافت پشتیبانی می‌کند. DirectStorage به‌صورت پیش‌فرض روشن است، اما می‌توانید آن را در صفحه‌ی تنظیمات به سادگی غیرفعال کنید. ورج می‌گوید با فعال شدن DirectStorage زمان بارگذاری برخی از صحنه‌های Forspoken نصف می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات