سونی از افت حدوداً ۲ میلیون نفری مشترکان پلی استیشن پلاس خبر می‌دهد

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش مالی جدید سونی، تعداد مشترکان پلی استیشن پلاس حدوداً ۲ میلیون نفر کاهش یافته است؛ اما این کاربران پول بیشتری خرج کرده‌اند.
تبلیغات

سونی در جدیدترین گزارش مالی‌اش می‌گوید تعداد مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس از ۴۷٫۳ میلیون نفر به ۴۵٫۴ میلیون نفر کاهش یافته است. پلی استیشن پلاس سرویسی اشتراکی است که در ازای پرداخت مبلغی مشخص در ماه، تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی را به‌صورت آنلاین و چندنفره امکان‌پذیر می‌کند. پلن‌های مختلف این سرویس قابلیت‌های دیگری نیز دارند؛ مثل دسترسی به مجموعه‌ی متنوعی از بازی‌ها.

براساس گزارش ورج، این سومین فصل متوالی است که تعداد کاربران پلی استیشن پلاس کاهش می‌یابد. در ماه‌های اخیر، سونی نسخه‌ی کاملاً جدید پلی استیشن پلاس را با قابلیت‌های اضافی دردسترس قرار داده است تا توجه کاربران بیشتری را به آن جلب کند.

مقاله‌های مرتبط:

    سونی می‌گوید با وجود کاهش تعداد مشترکان پلی استیشن پلاس، درآمد واحد تجاری «خدمات شبکه» (Network Services) متشکل از پلی استیشن پلاس و بخش تبلیغاتی پلی استیشن نتورک و سرویس پلی استیشن نو از ۱۰۰ میلیارد ین (حدودا ۶۷۹ میلیون دلار) به ۱۱۷ میلیارد ین (حدودا ۷۹۴ میلیون دلار) رسیده است. در‌واقع، سونی اکنون کاربران اشتراکی کمتری دارد؛ اما این کاربران پول بیشتری خرج می‌کنند..

    سونی می‌گوید ۶۲٫۵ میلیون نسخه‌ی فیزیکی از بازی‌ها را فروخته است که از افت تقریباً ۲۰ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته‌ی میلادی حکایت می‌کند در فصل اخیر، درآمد واحد بازی سونی به ۷۲۰٫۷ میلیارد ین (حدوداً ۴٫۹ میلیارد دلار) رسید. این شرکت ژاپنی در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۱ موفق شده بود در بخش بازی ۶۴۵٫۴ میلیارد ین (حدوداً ۴٫۴ میلیارد دلار) درآمد کسب کند. بخشی از افزایش درآمد سونی نتیجه‌ی تغییرات ارزش ین دربرابر دلار است.

    درآمد عملیاتی سونی در سه‌ماهه‌ی گذشته از ۸۲٫۷ میلیارد ین (حدوداً ۵۶۰ میلیون دلار) به ۴۲٫۱ میلیارد ین (حدودا ۲۸۵ میلیون دلار) افت کرد؛ یعنی نزدیک ۵۰ درصد کمتر از سال قبل. سونی می‌گوید یکی از دلایل این اتفاق افزایش هزینه‌ها در پی خرید شرکت بانجی و افزایش هزینه‌های مربوط به توسعه‌ی بازی بوده است.

    درنتیجه‌ی مشکلات اقتصادی، سونی گفته است که احتمالاً درآمد واحد تجاری بازی در سال جاری میلادی ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه خواهد بود. در هفته‌های اخیر، سونی گفته است که قصد دارد تولید پلی استیشن ۵ را افزایش دهد و هم‌زمان در پی افزایش تعداد بازی‌هایی است که برای کامپیوتر و موبایل دردسترس قرار می‌گیرند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات