قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس یا سرویس Game Pass مایکروسافت احتمالاً در آینده افزایش خواهد یافت

پنج‌شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس GamePass و کنسول ایکس باکس
به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس سری S و X یا سرویس اشتراکی Game Pass را در آینده افزایش دهد.
تبلیغات

ایکس‌باکس سری S و X و سرویس محبوب Game Pass به مهم‌ترین محصولات مایکروسافت در صنعت بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد این برند قصد دارد قیمت این محصولات و خدمات را افزایش دهد. به‌گفته‌ی فیل اسپنسر، درحالی‌که ابتدا قرار نبود افزایش قیمت روی این محصولات اعمال شود، اما همچنان احتمال دارد در آینده شاهد افزایش قیمت آن‌ها باشیم.

فیل اسپنسر در رویداد زنده‌ی وال‌استریت ژورنال اظهار داشت که قیمت Game Pass یا کنسول‌های این شرکت احتمالاً در آینده افزایش خواهد یافت. تام وارن، مدیر ایکس‌باکس دراین رابطه گفت:

من فکر می‌کنم در مقطعی باید قیمت‌ برخی محصولات و خدمات را افزایش دهیم، اما با توجه به این‌که به فصل تعطیلات نزدیک می‌شویم، حفظ قیمت‌های کنونی برای ما مهم‌تر است.

اکنون سؤال این است افزایش قیمت شامل کنسول‌های ایکس‌باکس خواهد شد یا سرویس Game Pass؟ به‌نوشته‌ی WccfTech، بهترین حدس این است که افزایش قیمت‌ روی کنسول‌های مایکروسافت اعمال شود زیرا پلی‌استیشن نیز قیمت جدیدترین کنسول بازی خود را در برخی مناطق ۵۰ دلار افزایش داده است. البته به‌نظر می‌رسد قیمت سرویس اشتراکی Game Pass کاهش پیدا نخواهد کرد و درحالی‌که همچنان شاهد اضافه‌شدن تعداد کاربران این سرویس هستیم، امکان افزایش قیمت آن نیز وجود دارد.

به‌هرحال، افزایش قیمت احتمالی Game Pass با برنامه‌های مایکروسافت برای جذاب‌تر کردن سرویس مذکور و گسترش تعداد مخاطبان آن مغایرت دارد، به‌خصوص با درنظر گرفتن این موضوع که سازنده‌ی ایکس‌باکس برای ارائه‌ی بازی‌ها در Game Pass بیش‌از ۲٫۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

همان‌طور که اشاره شد، قیمت کنسول‌های مایکروسافت و همچنین سرویس Game Pass در فصل تعطیلات همچنان ثابت باقی خواهد ماند. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که افزایش‌ قیمت‌ها از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ آیا مایکروسافت بلافاصله پس‌از شروع سال میلادی جدید قصد دارد این تغییرات را اعمال کند یا در طول سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات