کنسول دستی G Cloud لاجیتک با نمایشگر ۷ اینچی 1080p و شارژدهی ۱۲ ساعتی رونمایی شد

پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
لاجیتک کنسول جدید دستی خود را با قابلیت اتصال به سرویس‌های پردازشی کلاد و نمایشگر فول HD معرفی کرد.
تبلیغات

اگر قیمت‌های فضایی کارت‌گرافیک‌های گیمینگ انویدیا و AMD برای شما هم پذیرفتنی نیست، بد نیست مدتی کنسول‌های گیمینگ ابری را امتحان کنید: کنسول دستی اندرویدی Logitech Cloud G دقیقاً به‌همین منظور طراحی شده است.

کنسول دستی G Cloud لاجیتک که در فروشگاه آمازون آمریکا قیمتی حدود ۳۵۰ دلار دارد، هجدهم مهر عرضه می‌شود و اکنون می‌توان با ۳۰۰ دلار آن را پیش‌خرید کرد.

همان‌طور که از تصاویر مشخص است، کنسول لاجیتک برای استفاده با سرویس‌های استریمینگ ابری Cloud Gaming ایکس باکس و GeForce Now انویدیا طراحی شده است و با اپلیکیشن Xbox و Steam Link نیز برای استریم داخلی ازطریق کنسول خانگی یا کامپیوترهای شخصی سازگار است. همچنین، امکان دانلود سرویس‌های استریم دیگری که با اندروید سازگار باشد، مثل Google Stadia و Amazon Luna وجود دارد.

اگرچه G Cloud به فروشگاه گوگل پلی هم مجهز است؛ قلمرو گیمینگ آن بسیار فراتر از آن است. محصول جدید لاجیتگ از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند که برخلاف قدرت و کارآمدی مناسب، برای گیمینگ حرفه‌ای ایدئال نیست. اگر قصد دارید صرفاً از قابلیت‌های داخلی این کنسول استفاده کنید، باید بدانید که لاجیتک تنها رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی برای آن درنظر گرفته است که برای بازی‌های سنگین اصلاً مناسب نیست. بااین‌حال، امکان افزایش حافظه با کارت میکرو SD وجود دارد.

همان‌طور که گیمرها می‌دانند، میزان شارژدهی در چنین دستگاه‌هایی بسیار مهم است. لاجیتک G Cloud را به باتری ۲۳/۱ وات‌ساعتی مجهز کرده است که بیش از ۱۲ ساعت کارآمدی دارد و شارژ مجدد نیز طی ۲/۵ ساعت ازطریق درگاه USB-C انجام می‌شود. افزون‌براین، کنسول دستی لاجیتک از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و بلوتوث ۵.۱ و اسپیکرهای استریو برخوردار است که گزینه‌های متعددی را برای دریافت خروجی صوتی فراهم می‌کنند.

کنسول دستی G Cloud لاجیتک

لاجیتک برای این دستگاه نمایشگر ۷ اینچی LCD با رزولوشن 1080p و روشنایی ۴۵۰ نیت درنظر گرفته که از قابلیت چندلمسی و نرخ‌نوسازی ۶۰ هرتزی بهره‌مند است. درست است که استریم کلاد چندان برای اجرای بازی‌هایی با نرخ‌نوسازی زیاد مناسب نیست؛ ولی نرخ نوسازی این کنسول اندکی ناامیدکننده است؛ زیرا به‌عنوان مثال، سرویس GeForce Now همین الان هم از استریم ۱۲۰ فریم‌برثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، شاید رزولوشن کنسول دستی G Cloud بهترین مزیت نمایشگر آن باشد؛ چراکه هر دو کنسول سوییچ و استیم دک رزولوشن 720p و نرخ‌نوسازی ۶۰ هرتزی دارند.

کنسول لاجیتک برای اتصال به اینترنت به وای‌فای متکی است و به‌دلیل استفاده از تراشه‌ی 720G تنها از استاندارد وای فای 5 پشتیبانی می‌کند. درنتیجه، از اتصال 4G و 5G خبری نیست و برای استفاده از دستگاه باید در محدوده‌ی وای فای باشید.

دکمه‌های کنسول دستی G Cloud لاجیتک شامل جوی‌استیک چپ و راست آنالوگ و دکمه‌های‌ جهت‌نما به‌همراه دو بامپر و یک D-pad و دکمه‌های A/B/X/Y است. گفتنی است امکان تغییر وظایف دکمه‌ها وجود دارد. همچنین، لاجیتک برای کنسول دستی‌اش بازخورد لمسی (هپتیک) و ژیروسکوپ درنظر گرفته است تا تجربه‌ی مطلوب‌تری برای گیمرها فراهم کند. ناگفته نماند که وزن این دستگاه ۴۶۳ گرم است که در مقایسه‌ با استیم دک ۶۶۹ گرمی و نینتندو سوییچ ۳۹۸ گرمی که هر دو با نمایشگر ۷ اینچی رزولوشن کمتری دارند، معقول به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات