سونی در حال برنامه‌ریزی برای انتشار بازی‌های خود روی گوشی‌های هوشمند است

دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی با خرید استودیو بازی‌سازی Savage، قصد دارد تلاش‌هایش در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی را افزایش دهد تا به طیف گسترده‌تری از گیمرها دسترسی داشته باشد.
تبلیغات

سونی هم‌سو با اقدامات خود در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی، واحد جدیدی در استودیو پلی‌استیشن تشکیل داده است که فعالیتش جدا از توسعه‌ی بازی‌های کنسولی خواهد بود. طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی این شرکت، تیم جدید بازی‌های موبایلی را با استفاده از حق‌ امتیاز بازی‌های پلی‌استیشن و تعدادی از عناوین جدید توسعه خواهد داد.

اقدام سونی برای راه‌اندازی بخش بازی‌های موبایلی با هدف کلی این شرکت برای گسترش حق‌ امتیازهای خود روی پلتفرم‌های دیگر، ازجمله کامپیوترهای شخصی و موبایل و نیز سریال‌ها و فیلم‌های این شرکت هم‌سو است. این برند ژاپنی اوایل سال جاری اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ نیمی از بازی‌های خود را برای کامپیوترهای شخصی و موبایل منتشر کند.

جیم رایان، رئیس واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی، اظهار کرد که اقدامات این شرکت می‌تواند به رشد درخورتوجه افرادی منجر شود که بازی‌های آن را اجرا می‌کنند. این شرکت با خرید ۳٫۶ میلیارد دلاری استودیو بانجی (Bungie) نیز به‌دنبال توسعه‌ی سرویس زنده بازی‌هایی مثل Rocket League و فورتنایت و Destiny 2 است که به‌طور‌مداوم برای علاقه‌مند نگه‌داشتن گیمرها به‌روزرسانی می‌شوند.

به‌گزارش ورج، سونی برای کمک به تکمیل بخش بازی‌های موبایلی خود، استودیو بازی‌سازی Savage را نیز خریده است؛‌ شرکتی که بنیان‌گذارانش سابقه‌ی فعالیت در Insomniac، Zynga و Wargaming را دارند. به‌نظر نمی‌رسد این استودیو تاکنون بازی جدیدی منتشر کرده باشد؛ اما سال گذشته برای توسعه‌ی بازی شوتر موبایلی، بودجه‌ای ۴٫۴ میلیون دلاری دریافت کرد.

بیانیه‌ی مطبوعاتی سونی درباره‌ی این موضوع نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد که براساس آن، استودیو Savage درحال‌حاضر مشغول ساخت بازی اکشنی با گرافیک چشمگیر است؛ اما جزئیات بیشتری از این عنوان ارائه نشده است.

آمار بازی‌ها روی پلتفرم های مختلف در ماه ژوئن

هرمن هالست، رئیس استودیو پلی‌استیشن، گفت که این شرکت به نسخه‌های آینده‌ی بازی‌های خود برای کامپیوترهای شخصی بسیار افتخار می‌کند. این تلاش‌ها امکان تجربه‌ی بازی‌هایی مثل Uncharted: Legacy of Thieves Collection و Marvel’s Spider-Man را دراختیار گیمرهایی قرار خواهد داد که از کنسول استفاده نمی‌کنند. وی گفت:

تلاش‌های ما در حوزه‌ی بازی‌های موبایلی به‌همین‌ترتیب ادامه خواهد یافت تا راه‌های دیگری برای جذب گیمرهای بیشتر به محتوای خود ارائه دهیم. سعی ما این است به طیف گسترده‌تری از کاربرانی دسترسی پیدا کنیم که با پلی‌استیشن و بازی‌های ما آشنایی ندارند.

شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی بیشتر به‌دنبال عرضه‌ی بازی‌های خود روی موبایل هستند؛ تاکتیکی که تاکنون برای برخی از شرکت‌ها به کسب سودهای سرشار منجر شده است. داده‌های Sensor Tower در ماه ژوئن نشان داد که نسخه‌ی موبایل Genshin Impact درآمدی ۱۵۴ میلیون دلاری برای توسعه‌دهنده‌ی آن به‌ارمغان آورده است.

علاوه‌براین، پابجی موبایل و Pokemon Go درآمد درخورتوجهی برای شرکت‌های سازنده‌ی خود حاص کرده‌اند. در ماه ژانویه، Take-Two با خرید Zynga وارد بازار موبایل شد. این در حالی است که اکتیویژن نیز قصد دارد Call of Duty Warzone را روی موبایل ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات