گوگل امکان اجرای بازی‌های ابری به‌طور مستقیم از نتایج جست‌وجو را برای برخی کاربران فعال کرد

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل امکانی را فراهم کرده است تا برخی کاربران بتوانند به‌طور مستقیم ازطریق بخش نتایج جست‌وجو، به بازی‌های ابری دسترسی داشته باشند.
تبلیغات

وقتی صحبت از بازی‌های ابری به‌میان آید، سؤالاتی در ذهن کاربران ایجاد می‌شود. شما نمی‌توانید فقط با کلیک روی یک تریلر بازی، آن را بلافاصله به‌طور کامل اجرا کنید. اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل قابلیت جدیدی ارائه داده که تا حدودی این مشکل را رفع خواهد کرد. غول جست‌وجوی اینترنت امکانی را فراهم کرده است تا به‌سادگی و با جست‌وجوی نام بازی موردنظر، بلافاصله ازطریق نتایج، آن را اجرا کنید. بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد موتور جست‌وجوی گوگل، به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم‌های بازی ابری دارد. برایانت چپل می‌گوید:

بازیکنان اکنون هنگام جست‌وجوی یک بازی، می‌توانند آن را به‌طور مستقیم با استفاده از سرویس استادیا، از بخش نتایج جست‌وجو اجرا کنند.

به‌نظر می‌رسد چپل از نشریه‌ی Neft Report اولین کسی بوده که متوجه این تغییر شده است. وی همچنین می‌گوید این به‌روزرسانی فقط مختص سرویس Stadia گوگل نیست و با Xbox Cloud Gaming، آمازون Luna و انویدیا Geforce Now نیز کار می‌کند.

بازی های ابری در نتایج جستجوی گوگل

البته برای اجرای بازی‌ها باید ابتدا وارد حساب کاربری مرتبط با سرویس بازی ابری خود شوید، درغیر این‌صورت فقط با صفحه‌ی ثبت‌نام مواجه خواهید شد و ممکن است همچنان درخواست‌های دیگری در این فرایند به شما نشان داده شود. علاوه‌براین به‌نظر نمی‌رسد این ویژگی جدید با همه‌ی بازی‌ها سازگار باشد.

به‌هرحال درمورد Stadia و Xbox Cloud Gaming می‌توانید با یک کلیک از نتیجه‌ی جست‌وجوی گوگل با رفتن به‌ وب‌سایت سرویس بازی ابری مورد علاقه خود، انتخاب عنوان و کلیک روی دکمه‌ی Play، آن بازی را اجرا کنید.

مشخص نیست که گوگل چه‌زمانی به‌طور کامل این ویژگی را عرضه خواهد کرد. همان‌طور که اشاره شد، این ویژگی به‌تازگی برای برخی کاربران فعال شده است اما پس از مدت کوتاهی ناگهان ازدسترس آن‌ها نیز خارج شد و دیگر در نتایج جست‌وجو دیده نمی‌شود.

شاید گوگل درحال انجام آزمایش‌های اولیه برای ارائه‌ی قابلیت اجرای مستقیم بازی‌های ابری از بخش نتایج جست‌وجو است و فعلاً قصد دارد بازخورد کاربران را جمع‌آوری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات