سرویس جدید پلی استیشن پلاس معرفی شد؛ رقیبی واقعی برای گیم‌ پس

سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی سرویس پلی استیشن پلاس خود را برای رقابت با سرویس گیم پَس مایکروسافت رونمایی کرد. این سرویس در سه طبقه‌بندی عرضه می‌شود.
تبلیغات

بعد از شایعات فراوان درباره‌ی معرفی سرویس سونی برای رقابت با گیم پَس مایکروسافت، سرانجام این شرکت نسخه‌ کاملاً جدیدی از سرویس پلی استیشن پلاس خود را برای کاربران معرفی کرد. این سرویس از ژوئن (اواسط خرداد) دردسترس قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش Androidauthority، سرویس جدید پلی استیشن پلاس به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • پلی استیشن پلاس Essential: مشابه نسخه‌ی سرویس پلی‌ استیشن پلاس فعلی است و کاربران همچنان می‌توانند ماهانه دو بازی رایگان دریافت کنند و به بازی‌های آنلاین دسترسی خواهند داشت. این نسخه همان تخفیف‌های قبلی را دریافت خواهند کرد و امکان ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت آنلاین و بازی چندنفره‌ی آنلاین برای کاربران فراهم خواهد بود.
  • پلی استیشن پلاس Extra: کاربران علاوه‌بر امکان استفاده از تمامی مزیت‌های سرویس Essential، می‌توانند ۴۰۰ بازی از کنسول‌های پلی استیشن 4‌ و پلی استیشن 5 را نیز دانلود کنند. این تعداد بازی‌های انحصاری سونی و شخص ثالث و ناشران خارجی را شامل می‌شوند. سرویس Extra درواقع همان سرویس پلی استیشن Now‌ سابق است که همراه با سرویس Essential جدید عرضه می‌شود.
  • پلی استیشن پلاس Premium: این نسخه علاوه‌بر تمامی امکانات دو سرویس Essential و Extra، امکان دانلود ۳۴۰ بازی اضافه‌ی دیگر را دراختیار کاربر می‌گذارد که شامل اجرای بازی‌های PS3 ازطریق کلاد و فضای ابری نیز می‌شوند. در این سرویس، بازی‌های کلاسیک پلی استیشن مانند بازی‌های PS1 و PS2 و PSP نیز دردسترس قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند از نسخه‌ی دموی بازی‌ها و کتابخانه‌ی سرویس پلی استیشن Now موجود نیز استفاده کنند.

سونی به‌طور خاص اشاره کرد که بازی‌هایی مانند Returnal ،Death Stranding ،Spider-Man ،Spider-Man: Miles Morales و God of War در سرویس‌های Extra و Premium قرار خواهند گرفت. هر سه سرویس جدید پلی استیشن پلاس در اروپا، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده‌ی آمریکا با قیمت‌‌گذاری‌های زیر عرضه خواهند شد:

سرویس پلی استیشن پلاس

اروپا

ژاپن

انگلستان

ایالات متحده

پلی استیشن پلاس Essential

ماهانه ۸٫۹۹ یورو

سه‌ماهه ۲۴٫۹۹ یورو

سالانه ۵۹٫۹۹ یورو

ماهانه ۸۵۰ ین

سه‌ماهه ۲٬۱۵۰ ین

سالانه ۵٬۱۴۳ ین

ماهانه ۶٫۹۹ پوند

سه‌ماه ۱۹٫۹۹ پوند

سالانه ۴۹٫۹۹ پوند

ماهانه ۹٫۹۹ دلار

سه‌ماهه ۲۴٫۹۹ دلار

سالانه ۵۹٫۹۹ دلار

پلی استیشن پلاس Extra

ماهانه ۱۳٫۹۹ یورو

سه‌ماهه ۳۹٫۹۹ یورو

سالانه ۹۹٫۹۹ یورو

ماهانه ۱٬۳۰۰ ین

سه‌ماهه ۳٬۶۰۰ ین

سالانه ۸٬۶۰۰ ین

ماهانه ۱۰٫۹۹ پوند

سه‌ماه ۳۱٫۹۹ پوند

سالانه ۸۳٫۹۹ پوند

ماهانه ۱۴٫۹۹ دلار

سه‌ماهه ۳۹٫۹۹ دلار

سالانه ۹۹٫۹۹ دلار

پلی استیشن پلاس Premium

ماهانه ۱۶٫۹۹ یورو

سه‌ماهه ۴۹٫۹۹ یورو

سالانه ۱۱۹٫۹۹ یورو

ماهانه ۱٬۵۵۰ ین

سه‌ماه ۴٬۳۰۰ ین

سالانه ۱۰٬۲۵۰ ین

ماهانه ۱۳٫۹۹ پوند

سه‌ماهه ۳۹٫۹۹ پوند

سالانه ۹۹٫۹۹ پوند

ماهانه ۱۷٫۹۹ دلار

سه‌ماهه ۴۹٫۹۹ دلار

سالانه ۱۱۹٫۹۹ دلار

سونی علاوه‌بر سه سرویس مذکور، سرویس پلی استیشن پلاس Deluxe را نیز برای کاربرانی معرفی کرد که در منطقه‌ی آن‌ها از پلی استیشن Now پشتیبانی نمی‌شود. نسخه‌ی Deluxe تمام قابلیت‌های نسخه‌ی Premium را ارئه می‌دهد، با این تفاوت که از استریم پشتیبانی نمی‌کند و تنها آثار کلاسیک قابل‌دانلود را شامل می‌شود. سرویس Deluxe بسته به منطقه با قیمت‌گذاری‌های متفاوت و ارزان‌تری درمقایسه‌با سرویس Premium عرضه خواهد شد؛ بااین‌حال، هنوز از جزئیات این قیمت‌گذاری‌ها اطلاعاتی ارائه نشده است.

سونی اعلام کرد که سرویس پلی استیشن‌ پلاس را ابتدا در ژوئن (اواسط خرداد) و برای بازار آسیا عرضه خواهد کرد و پس‌از‌آن به‌ترتیب آمریکای‌شمالی و اروپا و سایر نقاط از این سرویس بهره‌مند خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات