سونی احتمالاً این هفته رقیب گیم پس را معرفی می‌کند

شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهراً سونی این هفته رقیب گیم پس را با ترکیب سرویس‌های PlayStation Plus و PlayStation Now و نام رمز اسپارتاکوس معرفی می‌کند.
تبلیغات

به‌ گزارش بلومبرگ، سونی پاسخ خود به سرویس محبوب ایکس‌باکس گیم‌پس مایکروسافت را معرفی می‌کند؛ سرویسی که هم‌اکنون با نام اسپارتاکوس شناخته می‌شود. گزارش‌های پیشین حکایت از آن دارند که اسپارتاکوس ترکیبی از سرویس‌های اشتراکی فعلی سونی با نام‌های PlayStation Plus و PlayStation Now خواهد بود. بلومبرگ می‌گوید اسپارتاکوس بازی‌های محبوب اخیر را در برمی‌گیرد؛ اما احتمالاً شامل بازی موردانتظار God of War: Ragnarok نخواهد بود.

انتظار می‌رود که سرویس جدید سونی سه بسته با قیمت‌های متفاوت داشته باشد و هر بسته شامل بازی‌های مختلفی باشد. یکی از بسته‌ها شباهت بسیاری به سرویس پلی‌استیشن پلاس فعلی خواهد داشت؛ در حالی‌که دو بسته‌ی دیگر بازی‌های PS4 و PS5 (البته مورد دوم «در آینده» از راه می‌رسد) را به‌همراه «دسترسی به دموهای طولانی‌تر و قابلیت استریم بازی‌ها ازطریق اینترنت» نیز در بطن خود خواهند داشت. ظاهراً گران‌‌قیمت‌ترین بسته، کتابخانه‌ای از بازی‌های کلاسیک PS2 و PSP را هم ارائه می‌دهد.

سونی هم‌اکنون دو سرویس اشتراکی دارد: پلی‌استیشن پلاس دسترسی به قابلیت بازی مالتی‌پلیر، برخی تخفیف‌ها و ماهانه چند بازی رایگان را ممکن می‌کند و پلی‌استیشن ناو امکان اجرای بازی‌های PS4 و PS3 و PS2 ازطریق کلاد یا دانلود (گزینه‌ی دردسترس بسته به بازی متفاوت خواهد بود) را فراهم می‌سازد؛ در نقطه‌ی مقابل، گیم پس بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس و PC را در روز عرضه دراختیار کاربر می‌گذارد و مجموعه‌ای از بازی‌های دیگر ناشرها را در بطن خود دارد.

به‌نظر می‌رسد که سونی در نظر دارد تا با اسپارتاکوس به‌جای بازی‌های بزرگ روز، مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های قدیمی پلی‌استیشن را دراختیار کاربر بگذارد. قیمت‌گذاری سرویس جدید سونی نیز مشخص نیست. هم‌اکنون هر کدام از سرویس‌های سالانه‌ی پلی‌استیشن پلاس و پلی‌استیشن ناو به قیمت ۶۰ دلار به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین مجموع قیمت ۱۲۰ دلاری دو سرویس تقریباً با سرویس استاندارد گیم‌پس برابری می‌کند و کمی از گیم‌پس آلتیمیت ارزان‌تر است؛ بدین‌ترتیب سونی در قیمت‌گذاری اسپارتاکوس اندکی آزادی عمل خواهد داشت.

درمورد مهاجرت به سرویس جدید سونی نیز سؤالاتی مطرح می‌شود؛ هم‌اکنون امکان خرید چندین ماه یا سال از سرویس پلی‌استیشن پلاس وجود دارد؛ اگر سونی قصد جایگزینی سرویس‌های قبلی با اسپارتاکوس را داشته باشد، درمورد کاربرانی که اشتراک خود را ماه‌به‌ماه تمدید می‌کنند، چه خواهد کرد؟ به‌ نظر می‌رسد که اسپارتاکوس بسته‌ی معادل معقولی را برای این دست از کاربران خواهد داشت؛ اما باید احتمال تغییرات قیمت را نیز در نظر گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات